تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 83055

آغاز به کار اولین نمایشگاه و همایش حلال در عربستان

اولین نمایشگاه بین المللی غذای حلال و اولین همایش بین المللی نظارت بر غذای حلال عربستان سعودی روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه در ریاض آغاز به کار کرد و تا ۲۶ بهمن ماه ادامه دارد.
آغاز به کار اولین نمایشگاه و همایش حلال در عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،اولین نمایشگاه حلال عربستان سعودی با حضور کشور های اسلامی و غیر اسلامی با هدف توسعه صنعت غذای حلال و آشنایی بیشتر بازدید کنندگان با محصولات حلال و مراحل تولید و اخذ گواهی آن روز گذشته در ریاض آغاز به کار کرد و تا روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه ادامه دارد.

در حاشیه این نمایشگاه اولین همایش بین المللی نظارت برغذای حلال نیز برگزار می شوردکه در اولین کنفرانس نظارت بر غذای حلال بیشتر کشور های اسلامی نظیر مصر، بنگلادش، امارات، مالزی و ترکیه و دهها مؤسسه عربستانی فعال در زمینه تولید محصولات حلال و همچنین سازمان هایی نظیر اتاق بازرگانی و صنایع عربستان، اتحادیه جهان اسلام، سازمان همکاری اسلامی، بانک توسعه اسلامی، هیئت ها و مؤسسات فعال در زمینه تولیدات و خدمات حلال از کشور های حوزه خلیج فارس و هیئت های نظارت بر ذبح حلال کشور های مختلف حضور دارند.

همچنین در این کنفرانس ۹ کشور غیر اسلامی بزرگ تولید کننده محصولات غذایی حلال از جمله آمریکا، برزیل، روسیه، کانادا، ایتالیا، کرواسی، نیوزیلند حضور دارند.

تبیین مفهوم غذای حلال و التزامات آن از دیدگاه اسلام و ارائه چشم اندازهای اقتصادی و تکنیکی غذای حلال را در پرتو افزایش تقاضای جهانی آن، گواهی های صادر شده پیرامون غذای حلال، نظارت بر مراحل تولید حلال، استفاده از تجارب برخی کشور ها در زمینه نظارت بر کلیه مراحل تولید غذای حلال از جمله اهداف و محور های برگزاری این همایش می باشد.

در حال حاضر ۱.۸ میلیارد نفر از ساکنین جهان از تولیدات غذایی حلال استفاده می کنند و ارزش تولیدات غذایی حلال در جهان به ۲.۱ تریلیون دلار می رسد همچنین ارزش صنعت غذایی حلال خاورمیانه در سال ۲۰۱۰ حدود ۵۰۰ میلیارد دلار اعلام شد.
https://taghribnews.com/vdcamwna.49nem15kk4.html
مرجع : halalfood.sa
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی