تاریخ انتشار۱۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 89365

کنفرانس قدس در دمشق برگزار می شود

تنا - بیروت
تجمع علماء المسلمين لبنان از برگزاری کنفرانس بین الملی قدس در شهر دمشق پایتخت سوریه خبر داد.
کنفرانس قدس در دمشق برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شيخ ماهر مزهر مسئول روابط خارجی تجمع علمای مسلمین با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: این کنفرانس با همکاری وزارت اوقاف سوریه و تجمع العلماء المسلمین لبنان در روز سه شنبه هفته آینده و با حضور علما و اندیشمندان کشورهای سوریه، فلسطین، اردن و لبنان برگزار خواهد شد.

وی در دیدار با شیخ عفیف نابلسی از علمای برجسته لبنان در ادامه اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنفرانس بهره گیری از فقه پویا به ازای فقه جامد و ساکن از سوی علما و تاکید بر این نکته است که مسئله اساسی در جهان اسلام بهار فلسطین و بهار اقصی و قدس می باشد.

این اندیشمند لبنانی افزود: این در حالی است که تلاش می شود با طرح مسائلی مثل بهار عربی و مشغول کردن آنها با این عبارت، مسلمانان را از مسئله اصلی و هویت خود یعنی مسئله فلسطین و قبله اول مسلمانان دور کنند.

وی با تاکید بر اینکه بحران در سوریه با توجه به ایجاد اصلاح، در انتهای آن قرار دارد، افزود: این کنفرانس در کشوری برگزار می شود که هیچ گاه مسئله فلسطین را فراموش نکرد و همیشه به عنوان کشور مقاومت مطرح گردید.

شیخ نابلسی نیز در این دیدار با تاکید بر این که برگزاری این کنفرانس باعث وحدت بین مسلمانان می شود، بیان داشت: این کنفرانس را نباید از مواضع سیاسی نگریست بلکه پاسخی است به تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس و منحرف کردن اذهان از مسئله فلسطین.

وی افزود: وحدت اسلامی موضعی سیاسی نیست بلکه بر چارچوب عقاید و شریعت اسلامی شکل گرفته است و هرکس برای ایجاد تفرقه در بین مسلمین بکوشد در خلاف عقیده و شریعت گام برداشته است.
https://taghribnews.com/vdcamena.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی