تاریخ انتشار۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : 188051

محرومیت اقلیت مسلمان اسپانیا از آموزش‌های دینی

۹۰ درصد از دانش‌آموزان مسلمان که در مدارس اسپانیا ثبت ‌نام کرده‌اند، هیچ‌گونه دسترسی به کلاس‌های تعالیم دینی ندارند.
محرومیت اقلیت مسلمان اسپانیا از آموزش‌های دینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا با انتشار بیانیه ‌ای از کمبود آموزش‌ اسلامی برای این اقلیت دینی و نسل جوان مسلمان خبرداد.

براساس اعلام اتحادیه جوامع اسلامی فقط در برخی نواحی همچون آندلس، آراگون، منطقه باسک، جزایر قناری، سبته و ملیلیه آموزش اسلامی مقدماتی در مدارس ابتدایی ارائه می‌شود که در همین مناطق هم محدودیت‌های زیادی وجود دارد.

بیش از شش هزار دانش‌آموز مسلمان درمنطقه باسک اسپانیا زندگی می کنند که حدود 5 هزار نفر آن‌ها مهاجر و هزار نفر اسپانیایی هستند.  برای این تعداد دانش آموز فقط دو معلم آموزش اسلامی درمقطع ابتدایی مشغول تدریس است؛ در حالیکه از هر 10 معلم آموزش اسلامی 9 نفرشان بیکارند.

در مجموع حدود 275 هزار دانش‌آموز مسلمان در اسپانیا زندگی می‌کنند و با توجه به تراکم دانش‌آموزان مسلمان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در مناطق کاتالونیا، مادرید، والنسیا، جزایر بالئاری، لاریوخا، مورسیا و کاستیا لامانچا، این مناطق نیاز به ارائه آموزش‌های اسلامی برای دانش‌آموزان دارند.

بنابرگزارش اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا، مسلمانان حدود  4 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند که 60 درصد مهاجر و 40 درصد اسپانیایی هستند.

بیشتر مسلمانان اسپانیا مراکشی‌تبارند و جمعیت قابل توجهی از مسلمانان پاکستانی و سنگالی نیز در شهرهایی مانند بارسلونا، والنسیا و لگرنیو زندگی می‌کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcaman6649naw1.k5k4.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی