تاریخ انتشار۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۴۱
کد مطلب : 564738
شیخ افرا در گفتگو با تقریب:

قیام حسین(ع) الگوی بسیاری از انقلاب های جهانی است

رییس هیئت افتا اهل سنت استان بوشهر، بیان کرد:تمام قیام ها با مبنای دفاع از اسلام به مانند سیدنا حسین (ع) با جان نثاری و جان فدایی بوده است.
قیام حسین(ع) الگوی بسیاری از انقلاب های جهانی است
شیخ خلیل افرا رییس هیئت افتا اهل سنت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه  اندیشه خبرگزاری تقریب واقعه کربلا را الگویی برای قیام هایی نظیر 17شهریور دانست واظهار داشت: مردم در حادثه 17 شهریور به عنوان سرآغاز تشکیل نظام اسلامی به پا خاستند و در مقابل نظام طاغوت به فرمان امام راحل(ره) از خودگذشتگی انجام دادند.

وی افزود: این شهادت ها و خون دادن ها، این انقلاب را آبیاری نمود و امروز عزت و استقلال را به نظام داده است. در واقع هر انقلاب و حرکتی نیاز به جان نثاری دارد؛ تمام قیام ها با مبنای دفاع از اسلام به مانند سیدنا حسین (ع) با جان نثاری و جان فدایی بوده است.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تصریح کرد: در حقیقت ارتباط عمیقی میان این حرکت ها وجود دارد زیرا که تمام انقلاب ها و قیام های بزرگی نظیر کربلا الگویی و اسوه ای برای پیروان این مکاتب است.

وی عنوان کرد: لذا انقلاب امام راحل (ره) از حادثه عاشورا و حوادث در صدر اسلام بوده است؛ این ایام از ایام الله می باشد و برای تمام امت اسلامی و مخصوصا ملت شریف ایران از روزهای با برکت و الهی است.

انتهای پیام/

 
https://taghribnews.com/vdcaeynma49ni01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی