تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 83073
احمدی نژاد در مراسم افتتاح شش پروژه زیربنایی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

نگرانی و هراس دشمنان از آبادانی و پیشرفت ملت ایران

رئیس جمهور با تاكید بر اینكه ماموریت اصلی امروز ملت ایران تلاش همه جانبه برای ساختن كشور است، تصریح كرد: دشمنان از ساخته شدن ایران و دیگر كشورهای مستقل هراس داشته و نگران هستند و همه طراحی های آنها بر این محور استوار است كه كشورهایی چون ایران كه همواره مبدأ و منشأ فرهنگ و تمدن و اهل اندیشه و علم و مومن به ارزش های الهی بوده، آباد ، پیشرفته و به تبع آن مقتدر نشوند چرا كه در غیر این صورت به سرعت به الگویی برای سایر ملت های آزاده تبدیل خواهند شد.
نگرانی و هراس دشمنان از آبادانی و پیشرفت ملت ایران
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "محمود احمدی نژاد" پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح شش پروژه زیربنایی در حوزه راه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینكه ملت ایران، ملتی بزرگ، تاریخ ساز ، با فرهنگ و مومن به ارزش های الهی است، اظهار داشت: شرط دفاع از عزت و استقلال و ساختن آینده در مقابل سیل سنگین هجوم مستكبران ، سلطه گران و غارتگرانی كه نمی خواهند هیچ ملتی اصالت ، عزت ، رفاه و پیشرفت داشته باشد، ساختن ایران است و اگر ملتی طالب زندگی عزتمندانه است باید پیشرفت كند.

رئیس جمهور با بیان اینكه شایستگی ملت ایران زندگی دستیابی به بالاترین تراز پیشرفت است، گفت: شرط زندگی در تراز و شأن تاریخی ملت ایران و داشتن پیام صداقت، صلح و كرامت انسانی برای سایر ملت ها تلاش برای آبادانی و پیشرفت است چرا که در غیر این صورت هر قدر هم كه پیام های متعالی برای دنیا داشته باشیم، پیام و كلام ما خریدار و شنونده ای در دنیا نخواهد داشت.

دكتر احمدی نژاد اضافه كرد: آیا امروز فریاد ملت هایی كه از ظلم ، تحقیر و مشكلات ناشی از حضور اشغالگرانی كه از هزاران كیلومتر آن سوتر به كشورهایشان آمده اند، به گوش كسی می رسد و آیا مردمی كه هر روز با بمباران و كشتارهای بیگانگان مواجه هستند فریاد رسی دارند؟

رئیس جمهور با بیان اینكه همه نقاط ایران بویژه استان سیستان و بلوچستان سرزمینی سرشار از استعدادهای طبیعی و برخوردار از مردمی پرتلاش و مومن به ارزش های انسانی و الهی است، خاطر نشان كرد : تجربه های متعدد تاریخی ملت ایران اثبات كرده كه مردم در هر عرصه ای كه با همت ، همدلی و توكل به خدا وارد شدند به دستاوردهای بزرگی دست یافته اند و این سنت الهی است كه تلاش و توكل ملت ها را بی پاسخ نمی گذارد.

وی به دخالت ها و اعمال نفوذ های سلطه طلبان در منطقه اشاره و خاطر نشان كرد: سلطه طلبان نفت برخی كشورهای منطقه را غارت کرده و در ازای آن قراردادهای ۶۰ میلیارد دلاری برای فروش اسلحه با آنان منعقد می كنند كه این اسلحه ها یقیناً در مسیر عمران و آبادانی این كشورها به كار گرفته نخواهند شد، اما این كشورها از روی ناتوانی مجبور به پذیرش این موضوع هستند در حالی که اگر پیشرفته و مقتدر بودند یقیناً چنین تحمیل هایی را نمی پذیرفتند.

احمدی نژاد گفت: امروز چشم امید بسیاری از ملت ها حتی در كشورهایی كه دولت های آنها با ایران مخالف و دشمن هستند از جمله در اروپا و آمریكا به ایران است و امیدوارند این ملت خود را بالا كشیده و بتواند با اقتدار معادلات جهانی را اصلاح كند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود راه و زیرساخت های ارتباطات حمل و نقلی را پایه پیشرفت كشور برشمرد و اظهار داشت: اقدامات بزرگی در سطح استان سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف در حال انجام است. در سفر اول دولت به استان مردم و منتخبین آنها از دولت چند انتظار بزرگ داشتند كه دولت اقدامات خوبی را در راستای تحقق این انتظارات از جمله احداث نیروگاه ، كارخانه سیمان ، احداث خط آهن و توسعه بندر چابهار انجام داده است و امروز نیز بخش هایی از پروژه توسعه راه های استان كه از انتظارات مهم مردم سیستان و بلوچستان بود، افتتاح شد.

احمدی نژاد در ادامه استان سیستان و بلوچستان را مركز خیزش انسانهای بزرگ ، تاریخ ساز، مومن و پاسدار عزت و عظمت اسلام عنوان كرد و اظهار داشت: دولت مصمم است از همه پروژه های زیربنایی این استان به صورت كامل پشتیبانی كند و باید همه دست به دست هم دهیم تا سیستان و بلوچستان با توجه به استعدادهای كم نظیر در حوزه های كشاورزی و معدنی به یكی از صادر كنندگان اصلی محصولات كشاورزی، معدنی و صنایع وابسته تبدیل شود.

رئیس جمهور با تاكید بر اینكه نباید هیچ مانعی در مسیر تجارت بین ایران و پاكستان در مرز سیستان و بلوچستان وجود داشته باشد، تصریح كرد: بدون شك مردم خوب استان با همدلی، وحدت ، توكل ، عشق به پیامبر و آل پیامبر و عشق به ایران، جای جای این استان را خواهند ساخت و آن را به عنوان استانی پیشرفته و الگو به نسل های آینده تقدیم خواهند كرد.

احمدی نژاد سیستان و بلوچستان را سرزمینی زیبا و سرفراز توصیف كرد كه مردم آن از دیرباز با ایمان و فداكاری، مرزبانانی امین برای فرهنگ، استقلال، عزت و عظمت ملت ایران و ارزش های الهی بوده اند و خاطر نشان كرد: ایرانشهر همچون نگینی در مركز سیستان و بلوچستان می درخشد و مردم این خطه انسانهایی مومن ، باصفا و اهل خیر و بركت هستند كه در ایامی که رهبر معظم انقلاب به این منطقه تبعید شده بودند به خوبی از ایشان میزبانی، پذیرایی و مراقبت كردند.

رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود با گرامیداشت تقارن ایام دهه فجر با میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و فرزند برومند ایشان امام صادق (ع) گفت: این بزرگواران راه سعادت، كمال، شكوفایی استعدادها ، علم ، اخلاق ، بزرگواری ، حكمت ، گذشت ، فداكاری و مهربانی را به بشریت نشان دادند و الگویی ابدی برای نوع انسان هستند.

دكتر احمدی نژاد میلاد پیامبر گرامی اسلام را بزرگترین حادثه تاریخ عنوان كرد و اظهار داشت: به فضل الهی راه پیامبر با پرچمداری فرزند ایشان و همراهی همه انسان های مومن ادامه خواهد یافت تا بساط ظلم از جهان برچیده شده و حیات موعود به نوع بشر هدیه شود.
https://taghribnews.com/vdcaewna.49ne015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی