تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۴۲
کد مطلب : 159837

عراق در معرض تهاجم گسترده از مرز سوریه قرار دارد

نخست وزیر عراق تاکید کرد: این کشور از سمت مرز سوریه در معرض تهاجم تروریستی گسترده قرار دارد.
عراق در معرض تهاجم گسترده از مرز سوریه قرار دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "نوری مالکی" نخست وزیر عراق روز سه شنبه در دیدار با رؤسای هیات های خارجی فعال در این کشور در کاخ نخست وزیری، گفت: عراق با تهاجم تروریستی گسترده از خاک سوریه روبروست و در این تهاجم، همان سلاح هایی استفاده می شود که در اختیار گروه های تروریستی در سوریه قرار می گیرد. هزاران تروریست از تمام جهان عرب و غیر عرب، مسلمان و غیرمسلمان و مزدور وارد عراق شدند و نزدیک بود که دولت و فرایند سیاسی را سرنگون کنند.

مالکی افزود: سه روز پیش ۱۷۰ خودرو قصد ورود به خاک عراق را داشتند؛ اما نیروهای "جزیره و بادیه" مانع آن شدند، این کاروان ها برای تداوم حملات وارد خاک عراق می شوند و سلاح به داخل کشور منتقل می کنند.

وی خطاب به هیات های خارجی گفت: اخیرا هنگامی که فشارها بر گروه های تروریستی در سوریه شدت گرفته است و با یکدیگر درگیر شدند، عملیات نفوذ به عراق آغاز شد و این مساله ای بسیار خطرناک است از این رو امیدوارم که به آن توجه کنید؛ زیرا پیامدهای اوضاع سوریه دامنگیر عراق خواهد شد و از آنجا به دیگر کشورها کشیده خواهد شد.

مالکی افزود: مساله دیگر در روند تهیه سلاح برای مخالفان سوریه نهفته است؛ زیرا همان سلاحی که در اختیار گروههای مسلح در سوریه قرار می گیرد، در عراق بکار گرفته می شود و آخرین محموله ای که به الانبار رسید، موشکهای ضد هوایی است که بر شانه حمل می شود که از خطرناک ترین سلاح ها به شمار می آید و متاسفانه کشورهای دوست این سلاح را در اختیار مخالفان قرار می دهد و سپس مخفیانه وارد خاک عراق می شود.

یادآور می شود که عراق از انتشار گسترده گروههای تندروی مسلح که بارزترین آن گروه داعش است، رنج می کشد؛ این گروه در استان الانبار و برخی استانهای دیگر مانند نینوا و صلاح الدین و دیاله و بابل مستقر است.
https://taghribnews.com/vdcaeon6049nma1.k5k4.html
مرجع : alalam
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی