>> بحران معنويت از جدی‌ترين بحران‌های جهان است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 74523
صدیقه حجازی:

بحران معنويت از جدی‌ترين بحران‌های جهان است

مديركل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: امروزه بحران معنويت از جدی‌ترين بحران‌هايی است كه جهان را به خود مشغول كرده است.
بحران معنويت از جدی‌ترين بحران‌های جهان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،
"صديقه حجازی" در افتتاحيه دومين دوره آموزشی بين‌المللی شجره طوبی كه صبح روز گذشته ۱۹ آذرماه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) در قم کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: افراد شركت‌كننده در اين دوره، بانوان انديشمندی از كشورهای مختلف جهان اسلام هستند كه با هدف هم‌‌رأيی در موضوعات مختلف مسائل زنان گردهم آمدند.

وی با بيان اينكه "سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یک سازمان فرهنگی و بين‌‌المللی است كه با انديشمندان و نخبگان دنيا به ويژه انديشمندان جهان اسلام در تعامل است"، تصریح كرد: هدف اداره كل امور زنان و خانواده اين سازمان برقراری ارتباط با زنان انديشمند جهان به ويژه جهان اسلام است. 

مديركل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه افزود: امروزه بحران معنويت از جدی‌ترين بحران‌هايی است كه جهان را به خود مشغول كرده است.

وی با تأكيد بر اينكه "یکی از بزرگترين چالش‌های مطرح جهان چالش خانواده است"، گفت: ما می‌دانيم كه زن جزء اساسی خانواده به شمار می‌رود، همچنان كه در اجتماع نیز اين‌گونه است.

حجازی بيان كرد: امروزه مسائل حوزه زنان از سطح مراكز و مؤسسات فرهنگی به سطح دانشگاهی كشيده شده و شاهد هستيم كه در دانشگاه‌های دنيا رشته‌ای با عنوان مطالعات زنان ايجاد شده است كه بر اين اساس تلاش می‌شود تا مسائل مربوط به حوزه زنان مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که "ما معتقديم بهترين آرايی كه می‌توان مسائل را با آن حل و فصل كرد انديشه‌های توحيدی و دين اسلام به عنوان كامل‌ترين دين است"، تصریح کرد: اين دوره آموزشی كه نوعی كارگاه آموزشی است بر اين اساس طراحی شده است كه مسائل حوزه زنان را با بررسی آرا و انديشه‌های اسلام و غرب و تطبيق آنها انجام دهد.

وی همچنين تأکید کرد: اسلام مطالب بسياری در اين حوزه برای بيان و عرضه دارد اما متأسفانه فضای كنونی دنيا به صورتی است كه در حال حاضر اجازه طرح اين نظرات از ديدگاه مسلمانان داده نمی‌شود. 

گفتنی است، دوره آموزشی بين‌المللی شجره طوبی از سوی اداره كل بانوان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور تعدادی از بانوان انديشمند جهان اسلام در قم برگزار می‌شود.

در اين دوره كه از  ۱۹ تا ۲۸ آذر ادامه دارد، بانوانی از كشورهای اندونزی، آفريقای جنوبی، فرانسه، غنا، استراليا، نيجريه، پاكستان، اتيوپی و هند حضور دارند.
https://taghribnews.com/vdcaemn0.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی