تاریخ انتشار۱۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 89248

شیخ الازهر خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطین شد

شیخ الازهر از جامعه بین المللی خواست تا درمورد به رسمیت شناختن دولت فلسطین سرعت بیشتری به خرج دهند.
شیخ الازهر خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطین شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،دكتر "احمد الطیب" در دیدار با محمود عباس، رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین تأكید كرد: مسئله آشتی ملی فلسطین مهمترین ضرورت در جهت برطرف كردن شكاف میان ملتی است كه برای بازیابی آزادی و نجات سرزمین خود از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیست، مبارزه می‌كنند.

وی خاطرنشان كرد: رژیم صهیونیستی شبانه روز از هیچ تلاشی برای ایجاد اختلاف میان ملت فلسطین فروگذار نمی‌كند، لذا جامعه
 بین المللی باید برای جلوگیری از تجاوزات این رژیم اشغالگر و رسیدن ملت فلسطین به حقوق خود، دولت فلسطین را به رسمیت شناخته و به سرعت آن را اجرایی کند.

رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های دو جنبش فتح و حماس برای پایان دادن به پرونده آشتی ملی فلسطین، نقش تأثیرگذار الازهر در برطرف كردن اختلافات میان ملت فلسطین را ستود.

محمود عباس تأكید كرد: الازهر از مسئله فلسطین حمایت می‌كند و دكتر احمد الطیب نیز شدیداً پیگیر مسائل و اتفاقاتی است كه در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین رخ می‌دهد.

در همین راستا، "محمود عبد الجواد" مشاور شیخ الازهر نیز با اشاره به اینكه الازهر خواستار تحقق آشتی ملی فلسطین است، خاطرنشان كرد: توافقنامه‌هایی با تشكیلات خودگردان فلسطین برای گشودن مسیرهای ارتباطی در جهت كسب اطلاعات بیشتر از مسائل داخلی فلسطین به امضا رسیده است.
https://taghribnews.com/vdcaauna.49noy15kk4.html
مرجع : اليوم السابع
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی