تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 95908

مراسم تحلیف منتخبان مجلس نهم فردا برگزار می شود

منتخبان مجلس نهم فردا در مراسم افتتاحیه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از ادای سوگند برای پاسداشت از قانون اساسی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برای تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی عازم حرم مطهر امام خمینی (ره) می شوند.
مراسم تحلیف منتخبان مجلس نهم فردا برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب "تنا" ،  مراسم افتتاحیه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح فردا یکشنبه با انتخاب هیئت رئیسه سنی آغاز می شود و پس از قرائت قرآن متن پیام مقام معظم رهبری قرائت خواهد شد. پس از انتخاب هیات رئیسه سنی نیز مراسم تحلیف نمایندگان برگزار می شود.
هیات رئیسه سنی متشکل از علیرضا مرندی و رضا آشتیانی مسن‌ ترین‌ نمایندگان و محمد حسن‌نژاد و ابوالقاسم جراره جوان ‌ترین منتخبان راه یافته به مجلس نهم هستند که اداره جلسه افتتاحیه را برعهده خواهند داشت.
علیرضا مرندی منتخب مردم تهران و متولد سال ۱۳۱۸ مسن‌ترین منتخب از تهران و رئیس سنی مجلس نهم است. همچنین حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی منتخب قم‌‌ متولد سال ۱۳۱۹نایب رئیس سنی مجلس است. ابوالقاسم جراره منتخب مردم بندرعباس متولد شهریورماه سال ۱۳۶۰ و محمد حسن نژاد منتخب مردم مرند و جلفا متولد آبان سال ۱۳۶۰منشی‌های هیئت رئیسه سنی مجلس نهم هستند.
به گفته این عضو هیات رئیسه مجلس از مسئولان لشکری و کشوری و سفرای کشورهای خارجی دعوت شده است تا در این مراسم حضور یابند. همچنین وزیر کشور در این جلسه گزارشی از روند برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ارائه می کند.
برنامه دیگر این مراسم حرکت به سمت حرم مطهر امام خمینی (ره) و تجدید میثاق منتخبان مجلس نهم با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: انتخاب هیات رئیسه موقت در روز دوشنبه در دستور کار مجلس قرار دارد و اداره جلسات مجلس از جلسه سوم تا زمانی که اعتبارنامه دو سوم نمایندگان به تایید مجلس برسد بر عهده هیات رئیسه سنی است.
وی ادامه داد: در جلسه روز دوشنبه همچنین برای تشکیل ۱۵ شعب بررسی کننده اعتبارنامه منتخبان و عضویت نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس قرعه کشی می شود. 
گفتنی است  متن سوگند نمایندگان مجلس براساس اصل ۶۷ قانون اساسی به این شرح است:
بسم‏الله‏الرحمن‏الرحیم
"من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه‏ای را که ملت به ما سپرده به عنوا ن امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته‏ها و نوشته‏ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مد نظر داشته باشم."
نمایندگان اقلیتهای دینی این سوگند را با ذکر کتاب آسمانی خود یاد خواهند کرد.
نمایندگانی که در جلسه نخست شرکت ندارند باید در اولین جلسه‏ای که حضور پیدا می‌کنند مراسم سوگند را به جای آوردند.
https://taghribnews.com/vdcaaono.49nmw15kk4.html
مرجع : خانه ملت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی