تاریخ انتشار۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : 98608

اعتراف آمريكا به عملیات مرگ‌بار خود در یمن و سومالی

تنا
دولت آمريكا براي اولين بار به طور رسمي به حملات مرگ‌بار دريمن و سومالي به عنوان بخشي از آن‌چه که امريکا آن را مبارزه عليه القاعده مي‌نامد، اعتراف كرد.
اعتراف آمريكا به عملیات مرگ‌بار خود در یمن و سومالی
 به گزارش تقریب(تنا)، این اعتراف در گزارش شش ماهه کاخ سفید به کنگره درباره عملیات جنگی امریکا در خارج این کشور که روز جمعه(۲۶ خرداد) ارائه شد، بیان شده است. 

در این گزارش به " اقدام مستقیم"، واژه‌ای نظامی که به سری حملات مرگ‌بار علیه اعضای القاعده در این دو کشور اشاره دارد، تاکید شده است. 

جرج لیتل، دبیر مطبوعاتی پنتاگون، پس از انتشار این گزارش مدعی شد:ما در همه موارد بر اعضای القاعده و گروه‌های وابسته به آن که تهدید مستقیمی علیه امریکا و منافع ملی ما هستند، متمرکز بوده‌ایم.
 
در این گزارش در عین حال به جزییات هیچ‌کدام ازعملیات نظامی ویژه امریکا در یمن یا سومالی اشاره‌ای نشده وصرفا به اجرای این حملات در این دو کشور اذعان شده است. 

این گزارش می‌افزاید:" ارتش امریکا در مواردی محدود در سومالی علیه اعضای القاعده به اقدامات مستقیم متوسل شده است."

یک فروند هواپیمای بدون سرنشین امریکایی در ۱۳ ژوئن یک منزل مسکونی و یک خودرو را در استان شبوه هدف قرار داد که در نتیجه دست‌کم ۹ نفر از مردم کشته شدند.

واشنگتن با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان، افغانستان، یمن و سومالی ادعا می‌کند که تروریست‌ها را در این عملیات هدف قرار می‌دهد، این درحالی است که اغلب غیر نظامیان قربانیان این حملات هستند.
https://taghribnews.com/vdcaaino.49naw15kk4.html
مرجع : prss tv
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی