تاریخ انتشار۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 178818
سخنرانان در نشست عمومی کنفرانس :

تبیین مهمترین دلایل فتنه و راه های مبارزه با آن

سخنرانان دومین روز برگزاری بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی به تبیین مهمترین دلایل فتنه و راه های مبارزه با آنها پرداختند.
تبیین مهمترین دلایل فتنه و راه های مبارزه با آن
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "سید هاشم الشخص" از علمای برجسته عربستان سعودی، در جلسه عمومی کنفرانس وحدت اسلامی، با بیان اینکه فتنه بسیاری از کشورهای مسلمان را دربر گرفته است،گفت : مهمترین دلایل بروز فتنه "فتواهای تکفیری"، "تبلیغات رسانه ای" و "دور ماندن علمای اعتدال گرا از صحنه است.

وی فتواهای تکفیری را بزرگترین خطر برای جامعه اسلامی دانست و گفت: تکفیری ها همه مسلمانان را از دیدگاه خود کافر می دانند. آنها حتی در صفوف خود نیز یکدیگر را تکفیر و در رسانه های خود به هرکس که عقاید مخالف داشته باشد توهین می کنند.

این عالم سعودی دور ماندن علمای اعتدال گرا از صحنه را یکی دیگر از دلایل بروز  فتنه عنوان کرد و گفت : این مسئله موجب می شود که علمای مغرض هرگونه می خواهند عرض اندام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین الشخص راههای مبارزه با فتنه را برگزاری بیشتر اینگونه کنفرانس ها در همه کشورهای اسلامی، رساندن صدای علمای اعتدال گرا به ماتها به ویژه نسل جوان و خفه کردن مسائل فتنه انگیز در نطفه و متوقف کردن تهاجم رسانه ای عنوان کرد.

در ادامه این مراسم، خانم نازی کریمی، مسئول امور زنان و استاد حوزه علمیه بحرین، در سخنانی همه مسلمانان را به همبستگی با ملت مظلوم بحرین دعوت و خاطرنشان کرد: دولت بحرین برای مبارزه با ملت بحرین بازداشت و تعرض به علمای دینی را در دستور کار قرارداده و ما از کنفرانس وحدت تهران انتظار داریم بیانیه ای برای همبستگی با ملت مظلوم بحرین صادر کند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین معتوق، از علمای برجسته کویت نیز در این نشست با اشاره به موفقیت نسبی دشمن در ضربه زدن به اسلام و وحدت اسلامی افزود: با کمال تأسف، بسیاری از علمای شیعه و سنی نیز تحت تأثیر طرح تفرقه آمیز دشمنان که درجهت خدمت به دشمن صهیونیستی است، قرار گرفته اند.

او با بیان اینکه خطر تکفیر و حذف دیگری، یک خطر واقعی است، اظهار داشت: تکفیری ها تلاش می کنند با عرضه چهره های دروغین به شیعه و سنی ضربه بزنند؛ آنها حتی علمای بزرگ شیعه مانند شهید صدر و علامه طباطبایی را نیز تکفیر کرده اند، لذا خطر آنها کمتر از خطر توطئه های نظامی دشمنان نیست.

"بلال حسن التل" مدیر مسئول روزنامه اللواء اردن نیز در این نشست بر ضرورت جلوگیری از فتنه انگیزان تأکید کرد و ضمن مقایسه منادیان فتنه و منادیان وحدت،گفت : فتنه گران خسته نمی شوند و از هر ابزاری برای شعله ور کردن فتنه استفاده می کنند. آنان با وحدت خود و تشکیل رسانه های بزرگ در صدد تفرقه انگیزی در جای جای جهان اسلام هستند اما درمقابل، منادیان وحدت با دور شدن از یکدیگر و بسنده کردن به تعارفات، از آنان عقب مانده اند.

"شیخ جواد خالصی" از علمای شیعه عراق نیز از دیگر سخنرانان نشست عمومی دومین روز برگزاری بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی بود که بر ضرورت تکیه بر اولویت ها و صادق بودن در بازگویی مسئله وحدت در کنار اقدام عملی در این جهت تأکید کرد.

وی در پایان از تمام مؤسسات تقریبی کشورهای اسلامی از جمله مصر، عراق و ایران خواست تا با ارائه برنامه مدون، برای وحدت جهان اسلام تلاش کنند و فقط به برگزاری کنفرانس های متعدد بسنده نکنند.
https://taghribnews.com/vdca6an6a49n0a1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی