تاریخ انتشار۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۹:۵۱
کد مطلب : 101010
با حضور صالحی :

کنفرانس بین‌المللی با محوریت افغانستان در توكیو برگزار می شود

تنا
توکیو فردا میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره افغانستان با حضور مقاماتی از ۷۰ کشور جهان است.
کنفرانس بین‌المللی با محوریت افغانستان در توكیو برگزار می شود
  کنفرانس بین‌المللی با محوریت افغانستان فردا  با حضور مقاماتی از ۷۰ کشور کمک کننده و همسایه افغانستان در توکیو پایتخت ژاپن برگزار می‌شود.
این نشست در راستای هماهنگی به منظور کمک به بازسازی افغانستان برگزار خواهد شد.
علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران نیز بنا به دعوت همتای ژاپنی خود در این کنفرانس حضور می‌یابد.
رامین مهمان‌پرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست هفتگی خود در این باره گفت: وزیر خارجه ایران ضمن شرکت در این نشست طرح‌های متناسب با شرایط افغانستان برای بهبود وضعیت امنیتی را ارائه خواهد داد.
گفتنی است توکیو در سال ۲۰۰۲ نیز میزبان کنفرانس بین‌المللی کمک به بازسازی افغانستان بود. بن آلمان نیز دسامبر ۲۰۱۱ میزبان نشست بین‌المللی درباره افغانستان بود.
لازم به ذكر است اجلاس همسایگان دور و نزدیک افغانستان نیز ۲۵ خرداد ماه در کابل برگزار شد و علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در این نشست حضور یافت.
صالحی طی سخنانی در این نشست گفت که برخی کشورها برای تحقق اهداف فرامنطقه‌ای، قصد طولانی کردن حضور نظامی خود در افغانستان را دارند که این کار افغانستان را به عرصه رقابت‌های امنیتی تبدیل می‌کند.
وی از فعالیت کشورهای همسایه افغانستان به دلیل تقویت همکاری‌های منطقه‌ای استقبال کرد و برقراری امنیت و توسعه در افغانستان را نتیجه همکاری‌های کشورهای منطقه به خصوص همسایگان دانست.
در این نشست وزرای خارجه ۱۵ کشور منطقه، مقامات و وزرای خارجه ۱۴ کشور فرامنطقه‌ای و جمعی از مقامات سازمان‌های بین‌المللی حضور داشتند.
https://taghribnews.com/vdca66n6w49nww1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی