تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۷
کد مطلب : 165272

شمار شهدای غزه به ۱۸۵۷ تن رسید/ حمام خون را در غزه متوقف کنید

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد از آغاز تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه تاکنون ۱۸۵۷ فلسطینی شهید و ۹۴۰۰ تن زخمی شده اند.
شمار شهدای غزه به ۱۸۵۷ تن رسید/ حمام خون را در غزه متوقف کنید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به گفته منابع پزشکی در غزه ، ۱۰ فلسطینی اوایل دوشنبه در جریان حملات رژیم صهیونیستی به سراسر نوار غزه به شهادت رسیدند.

این حملات در حالی صورت گرفت که رژیم صهیونیستی در گرماگرم تهاجم خود با یک ژست سیاسی آتش بس هفت ساعته ای را اعلام کرده بود.

اشرف القدره سخنگوی خدمات اورژانس این منطقه تحت حکومت حماس گفت : پنج نفر در جبالیا در شمال ، سه نفر در زیتون و شیخ رضوان دو حومه شهر غزه و یک نفر دیگر در نصیرات واقع در مرکز و یک کودک نیز در شهر جنوبی رفح کشته شده اند.

هیات فلسطینی از جمله حماس روز یکشنبه بر سر درخواست های مشترک برای ارائه به میانجیگران مصری در قاهره با هدف برقراری آتش بس و پایان محاصره غزه توافق کردند.

این هیات که شامل اعضای تشکیلات خود گردان فلسطینی به ریاست محمود عباس و گروه حماس حاکم بر غزه است ، قرار است بعدا با میانجیگران مصری ملاقات کنند.

قاهره سپس این درخواست ها را به اسرائیل که از اعزام مذاکره کننده پس از متهم ساختن حماس به نقض توافقنامه ۷۲ ساعته از روز جمعه خوددداری کرده، ارائه خواهد داد.

ماهر الطاهر یک عضو این هیات گفت : فلسطینیان که پیشتر طی روز یکشنبه برای اتخاذ یک موضع مشترک تشکیل جلسه دادند بر سر " آتش بس ، خروج نیروهای اسرائیل از غزه ، پایان محاصره غزه و گشودن گذرگاههای مرزی" به توافق رسیده اند.

به گفته طاهر که یک عضو ارشد جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین است ، درخواستهای فلسطینیان همچنین برخورداری از حق ماهیگیری تا فاصله ۱۲ مایل دریایی از ساحل غزه ، آزادی زندانیان فلسطینی مورد تقاضای حماس و عباس را در بر می گیرد.

یک مقام حماس ضمن تایید این توافق گفت : اینها تنها نکات مهمی است که وجود دارد ولی باید با مصریها به بحث گذاشته شود. ما امیدواریم اوضاع به راحتی پیش رود.

رییس شورای اتحادیه اروپا:حمام خون را در غزه متوقف کنید
رییس شورای اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری حمام خون به راه افتاده در غزه به دست ارتش رژیم اشغالگر قدس شد.

"هرمان وی رامپوی" گفت: حمام خون در غزه باید فورا متوقف شود.

وی گفت:ˈغزه سه هفته است که درد و رنج غیر قابل تحملی را تحمل می کند، درگیری ها در غزه در ۲۰ روز اخیر جان بسیاری از ساکنان این شهر را گرفته که متاسفانه بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند. این خونریزی که من به آن "حمام خون" می گویم باید بلافاصله متوقف شود.

رییس شورای اتحادیه اروپا گفت: دلایلی بسیار منطقی وجود دارد که جنگ غزه نباید ادامه یابد. بارها گفته و اکنون نیز تاکید می کنم که تنها راه پایان دادن به این درگیری ها، تاسیس دو کشور مستقل با پرچم های مستقل و جداگانه است، به همین دلیل است که ما از دو طرف درگیر می خواهیم که هر چه زودتر به این خونریزی ها پایان و راه را برای تسهیل روند مذاکرات آماده سازند و اتحادیه اروپا نیز اعلام آمادگی می کند تا شرایط را برای این مهم فراهم سازد.
https://taghribnews.com/vdca0mn6u49niu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی