تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۹:۰۶
کد مطلب : 95827
امام جمعه مسجد مکی زاهدان:

استحکام دولتها به پشتوانه ملتها است

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: استحکام و بقای هر دولتی در دنیا به پشتوانه همراهی ملتها است.
استحکام دولتها به پشتوانه ملتها است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی "عبدالحمید اسماعیل زهی" در خطبه های نمازجمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: قدرتهای شرق و غرب تنها منافع خودشان را در نظر دارند و هیچگاه دلشان برای کشورهای اسلامی منطقه نسوخته است. 

وی با بیان اینکه اخیرا دولت افغانستان در حال بستن پیمان استراتژیک با آمریکا و آلمان است افزود: دولتمردان افغان بهتر است به جای روی آوردن به شرق و غرب با ملت خودشان به گفتگو بنشینند و دنبال مصالحه و آشتی ملی باشند زیرا هیچ پشتوانه ای بالاتر از حمایت ملت نمی تواند ثبات را به افغانستان بازگرداند. 

خطیب جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: راه بقای حکومتها در کشتار و سرکوب ملتها نیست بلکه در همگرایی دولت و ملت و شنیدن حرف مردم است و برخورد سخت و سرکوب جز کینه و دشمنی ارمغانی دیگر دربر ندارد. 

وی افزود: از روی خیرخواهی خطاب به دولت افغانستان می گویم بهتر است به جای روی آوردن به آمریکا، از تجربیات ارزنده کشورهای همسایه خود بهره بگیرد و استحکام و امنیت را نه در حمایت نظامی غربیها، بلکه در میان ملت خود از راه همگرایی و مصالحه جستجو کند. 

مولوی اسماعیل زهی همچنین با اشاره به سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر واقعه ای بزرگ در تاریخ کشور ما است که یادآور حمایت بی دریغ ملت ایران و دلاورمردی و رشادت و ایثار نیروهای مسلح ما در مقابل نیروهای متجاوز بعثی عراق است. 

وی افزود: ملت غیور ایران اعم از شیعه و سنی با تقدیم هزاران شهید و آزاده و جانباز در هشت سال جنگ تحمیلی توانست با اتحاد و همدلی دشمن متجاوز را از خاک میهن اسلامی بیرون کند و این خاطره دلاورمردی نیروهای مسلح در آزادسازی خرمشهر هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد. 

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان همچنین با گلایه از برخی برخوردهای سلیقه ای در کشور افزود: ما از مسوولان قضایی به ویژه رییس محترم قوه قضائیه درخواست داریم با تدبیر و وسعت نظر زمینه  برچیده شدن این قضایا را که ریشه اسلامی نیز ندارند فراهم سازند.
https://taghribnews.com/vdca0ano.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی