کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار آذربایجان غربی:

استکبار گروه های تروریستی و تکفیری را با هدف حاشیه امن درست کردن برای صهیونیسم بین الملل ایجاد کرده است

تنا - استان آذربایجان غربی

2 شهريور 1396 ساعت 23:46

استاندار آذربایجان غربی گفت: فعالیت سلفی ها و تکفیری ها مخصوص مناطق مرزی نیست، در ارومیه نیز حضور داشتند که همه آنها دستگیر شده اند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، قربانعلی سعادت عصر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تقریب اظهار داشت: نظام استکباری گروه های تروریستی و تکفیری را به نام اسلام و با هدف حاشیه امن درست کردن برای صهیونیسم بین الملل ایجاد کرده است.

وی افزود: دولت های غربی و مستکبر قصد دارند چهره پلیدی از اسلام و مسلمین به جهان نشان دهند و در همین راستا تروریسم را به شکل های مختلف در دنیا ترویج داده اند که داعش از جمله نشانه های این فکر پلید استکبار جهانی دارد.

سعادت تصریح کرد: سلفی ها و تکفیری ها در یک پروسه زمانی به وجود آمده اند و برای تربیت و آموزش آنها هزینه های هنگفتی شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این جریانات در مقطعی کارهای فرهنگی انجام می دهند و زمانی شروع به تکفیر می کنند.

سعادت ادامه داد: اینکه جوانان به دلیل بیکاری جذب این گروه ها شوند را تایید نمی کنیم هر چند که می تواند انگیزه باشد اما خیلی از جوانان بیکار هستند ولی آبرومندانه زندگی می کنند، ما مرزنشینانی داریم که امنیت استان را تامین می کنند و با عناصر تکفیری درگیر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به اینکه اقدامات دولت در مناطق مرزی زیرساختی و توسعه گرایانه است، اذعان کرد: یکی از این تسهیلات، اعطای مزایای فروش سوخت به مرزنشینان است که در اشنویه، پیرانشهر و سردشت اجرایی شده و در صدد هستیم در شهرستان های مرزی شمال و مرکز استان نیز اجرایی کنیم.

سعادت اظهار کرد: در قالب این طرح درآمد فروش سوخت به خانوارهای مرزنشین پرداخت می شود.

به گفته وی علاوه بر آن تدابیری اندیشیده شده تا افرادی که در نوار مرزی قرار دارند، بتوانند صادرات و واردات کالا داشته باشند و از مزیت های آن از جمله معافیت های گمرکی بهره مند شوند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این اقدامات در گذشته وجود داشته است اما در زمان حاضر به صورت سامان یافته مصوب، ابلاغ و اجرایی شده است که با اجرای این طرح مشکل فعالیت کوله بران نیز حل می شود.

استاندار آذربایجان غربی از اعطای تسهیلات قابل توجه برای تولید در مناطق مرزی توسط دولت خبر داد و گفت: بهره بانکی صفر تا چهار درصد برای تسهیلات اعطایی بخشی از این تسهیلات است تا سرمایه گذاران راغب شوند در مناطق مرزی کشور و آذربایجان غربی سرمایه گذاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فراهم سازی زیرساخت ها برای توسعه بخش کشاورزی در مناطق مرزی خبر داد و گفت: در تمام مناطق مرزی زیرساخت ها فراهم شده است.

سعادت اضافه کرد: توسعه صادرات غیرنفتی را نیز در مناطق مرزی برنامه ریزی کرده ایم تا صادرکنندگان پشتیبانی شوند.


کد مطلب: 280932

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/280932/استکبار-گروه-های-تروریستی-تکفیری-هدف-حاشیه-امن-درست-کردن-صهیونیسم-بین-الملل-ایجاد-کرده

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com