تاریخ انتشار۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰:۲۳
کد مطلب : 538141
مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت در وبینار «دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه وحدت اسلامی»:

چهار دستاورد درخشان انقلاب اسلامی در حوزه وحدت

انقلاب اسلامی در حوزه گفت وگو هم دستاوردهای مهمی داشته است. چنانکه تلاش های بسیاری از اول انقلاب به ویژه در مجمع تقریب مذاهب با بیش از 30 سال قدمت و زحمت مستمر در چاپ آثار مختلف تقریبی و برگزاری نشست های وحدت و ایجاد تعامل و حضور مسئولین تقریب در نواحی هدف با مذاهب مختلف صورت گرفته است.
چهار دستاورد درخشان انقلاب اسلامی در حوزه وحدت
به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت در سخنانی به مناسبت  فرا رسیدن چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در وبینار «دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه وحدت اسلامی» گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای مختلفی در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و همچنین در زمینه خدمات رسانی اجتماعی و رفاهی به مردم داشته است. در زمینه دستاوردهای فرهنگی همین بس که تا پیش از انقلاب حتی این امکان وجود نداشت که به سگ امریکایی هم توهین کرد اما این روزها فریاد مرگ بر آمریکا به راحتی سر داده می شود و رهبر معظم انقلاب این کشور را شیطان بزرگ می نامند و چنانکه گفته اند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. این امر به مردم ایران قدرت بخشید. از نظر سیاسی هم ایران به استقلال کامل رسید و از هیچ قدرتی تبعیت نمی کند.

وی افزود: دستاوردهای انقلاب در حوزه وحدت را می توان در 3 الی 4 حوزه خلاصه کرد؛ در حوزه اول یعنی بینش و شناخت باید گفت ما قبلا شناختی از مذاهب دیگر نداشتیم اما به یمن انقلاب اسلامی زیر سایه گسترش رسانه ها، تعاملات اجتماعی و گفت وگو فرهنگ و آگاهی مردم افزایش یافت و هر اندازه شناخت بیشتر باشد اقدامات هم در مسیر هدف صورت می گیرد. با پژوهش  قطعا خطا صورت نخواهد گرفت. همچنین با بینش، عداوت که محصول جهل و نادانی است از میان می رود. اگر مدارا و دوستی و هم اندیشی باشد، شناخت افزایش می یابد و در نتیجه اختلافات کاهش می یابد.

ماموستا عبدالسلام کریمی همچنین ادامه داد: انقلاب اسلامی در حوزه گفت وگو هم دستاوردهای مهمی داشته است. چنانکه تلاش های بسیاری از اول انقلاب به ویژه در مجمع تقریب مذاهب با بیش از 30 سال قدمت و زحمت مستمر در چاپ آثار مختلف تقریبی و برگزاری نشست های وحدت و ایجاد تعامل و حضور مسئولین تقریب در نواحی هدف با مذاهب مختلف صورت گرفته است. این گفت و گوها باعث می شود مردم بدانند که دغدغه همه افراد یکی است و در کلمات و اسم ها اختلاف وجود دارد.
حوزه دیگر دستاورد انقلاب، فرهنگ عمومی است. برای اصلاح فرهنگ عمومی و امور بین امت و عزیزان شیعه و سنی، ارتباط و فرهنگ عمومی لازم است که انقلاب در این زمینه کارهای درخشانی انجام داده است. از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و مجمع جهانی تقریب در این زمینه فعال بوده اند. در نتیجه این اصل همه باید مدارا داشته باشند؛ زیرا اختلاف در سلایق است نه در اصول و ریشه. همه اقوام و مذاهب، مسلمان هستند که در فرعیات اختلاف نظر دارند.

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت در ادامه تصریح کرد: در زمینه دستاورد انقلاب در حوزه اخلاق حسنه نیز باید گفت در اصل 14 قانون اساسی آمده است که نظام جمهوری اسلامی و مسلمانان موظف هستند در برابر غیر مسلمانان با اخلاق حسنه و قسط و عدالت برخورد کند. در این راستا ابتدا باید برادر مسلمان با برادر مسلمان خود عادلانه و مسالمت آمیز برخورد کند و سپس این اصل را به سایر ادیان هم تسری دهد. نباید احساس دشمنی ایجاد کرد هیچ مسلمانی در هیچ جای خاک ایران نباید احساس غربت کند.

وی افزود:انقلاب اسلامی در حوزه اعتدال و میانه روی نیز توانسته بر تعصبات خشک و افراطی غلبه کند. تعصباتی که در نقاط مختلف کشور وجود داشت و دشمن هم به آنها دامن می زد ولی رسم نظام جمهوری اسلامی این است که باید بدون تصعب و با میانه روی با همه برخورد کرد و از افراط و تفریط دوری نمود.
به معنایی دیگر همه باید با هم تقارن داشته باشند نه تنازع و تقابل؛ زیرا تقابل عامل فناست اما اقتدار در نتیجه در کنار هم بودن است.
 
https://taghribnews.com/vdcjxoeivuqetvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی