تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۰
کد مطلب : 551244
گزارش اخبار تقریبی در هفته‌ای که گذشت؛

لازمه رسیدن به همراهی پیامبر(ص)، کنار گذاشتن اختلافات است/تمامی توطئه های دشمنان اسلام تلاشی برای شکستن وحدت مسلمین است

مهم‌ترین عناوین خبری با رویکرد تقریبی در هفته‌ای که گذشت با محوریت رئیس ستاد سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی منصوب شد، دیدار دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با جمعی از علمای نپال، مصاحبه و گفت و گو با علمای شاخص جهان اسلام و... منتشر شد.
لازمه رسیدن به همراهی پیامبر(ص)، کنار گذاشتن اختلافات است/تمامی توطئه های دشمنان اسلام تلاشی برای شکستن وحدت مسلمین است
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

*رئیس ستاد سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی منصوب شد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور حکمی رئیس ستاد سی وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را منصوب کرد.


 
*دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار جمعی از علمای نپال: لازمه رسیدن به همراهی پیامبر(ص)، کنار گذاشتن اختلافات است

دکتر شهریاری اظهار داشت: لازمه ی رسیدن به همراهی پیامبر(ص) کنار گذاشتن اختلافات است. هر کسی بخواهد  مذهب خودش را به دیگران تحمیل کند نتیجه آن اختلاف و تفرقه می‌شود. همه باید به حبل الهی چنگ بزنیم و آزادی انتخاب و عمل به مذاهب اسلامی را تجویز کنیم. مسئولیت اصلی این وظیفه بر دوش امرا، مسئولان و علما در جهان اسلام است.
 


*دکتر شهریاری در دیدار اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌های ترکیه؛ امروز شرایط جهان اسلام برای رسیدن به اتحادیه کشورهای اسلامی فراهم‌تر از شرایط گذشته اتحادیه اروپا است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد:  امروز شرایط جهان اسلام برای رسیدن به اتحادیه کشورهای اسلامی فراهم‌تر از شرایط اتحادیه اروپا است.
 


*ماموستا محمدعزیز حسامی در گفتگو با تقریب: تمامی توطئه های دشمنان اسلام تلاشی برای شکستن وحدت مسلمین است

امام جمعه موقت جوانرود گفت: دشمن در قالب شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به دنبال استحاله فکری و ایمانی جوان ایرانی است، دشمن می کوشد که اهل سنت و اهل تشیع را با بدعت هایی که ایجاد می کند در مقابل هم قرار دهد، بنابراین باید به دور از هرگونه تعصب بی مورد و بی ارزش این توطئه ها و دسیسه ها را خنثی کنیم.
 


*ماموستا خاتمی در گفتگو با تقریب: امام صادق(ع)، محور وحدت در میان مذاهب اسلامی است

امام جمعه اشنویه، بیان کرد: عملکرد امام صادق(ع) در ایجاد وحدت و تقویت یکپارچگی ، همدلی و هماهنگی امت اسلامی، نمونه بارز وحدت رویه در خاندان نبی مکرم اسلام است.


*شیخ افرا در گفتگو با تقریب: امام صادق(ع) خدمات ارزنده ای به مذاهب اسلامی داشته اند

رییس هیات افتای اهل سنت استان بوشهر، بیان کرد: علمای بسیاری در کتب اهل سنت نام برده شده است؛ امام صادق(ع) و امام باقر(ع) از جمله علمای صاحب نام در جهان اسلام می باشند که مورد احترام خاصه اهل سنت نیز می باشند.
 


*شیخ حنیفی در گفتگو با تقریب: امام صادق(ع) دارای برکات بسیاری برای امت اسلامی است

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان فارس، بیان کرد: اهل بیت پیامبر اسلام(ص) دارای جایگاه خاصی در میان اهل سنت هستند؛ اهل سنت نیز در مسیر امام صادق(ع) که بر اساس سیره و سنت رسول الله(ص) است حرکت می کنند.


*حسینی شاهرودی در گفتگو با تقریب: تفکر و سیره امام صادق(ع)، بر وحدت بنا نهاده شده است

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: امام صادق(ع) برای تمام طرف ها از علمای اهل سنت احترام قائل بودند و آنان نیز برای حضرت احترام خاصی را قائل می شدند؛ فلذا محوریت امام صادق(ع) بر همگان مسجل بوده است.


*گلپایکانی در گفتگو با تقریب:مکتب امام صادق(ع) بر لزوم احترام به مقدسات دیگران تاکید دارد

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام صادق(ع) پایه گذار مکتبی است که امت اسلام می تواند به عنوان الگو از آن در جهت احیا و تقویت وحدت، احترام و تواضع، فرهنگ آزادی بیان، مباحثه و گفتگو بهره مند شود.


*شیخ راهبر در گفتگو با تقریب: بسیاری از مشکلات امت اسلامی، نتیجه فاصله گرفتن از خاندان نبی مکرم اسلام است

امام جمعه اهل سنت بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه (چارک)، بیان کرد: در تاریخ اسلام، امام صادق(ع) نماد بسیاری از مؤلفه های وحدت و کمال انسانی هستند؛ شخصیت چند بعدی ایشان چراغ راه بسیاری از پیروان این امام و امت اسلامی است.



انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdci5zaw5t1awr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی