تاریخ انتشار۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۴:۰۴
کد مطلب : 538139
سفیر ایران در بروئنی در وبینار «دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه وحدت اسلامی»

اهمیت دکترین وحدت اسلامی به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی بر همگان اثبات شد

در سال های اخیر که ظهور گروه های افراطی به نام دین بیشترین آسیب را به دین زد و افکار عمومی جهان را در مسیر اسلام هراسی و دین گریزی سوق داد، اهمیت دکترین وحدت اسلامی به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی بر همگان اثبات شد.
اهمیت دکترین وحدت اسلامی به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی بر همگان اثبات شد
به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، حمیرا ریگی، سفیر ایران در بروئنی ‎‎ در سخنانی به مناسبت  فرا رسیدن چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در وبینار «دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه وحدت اسلامی» گفت:  انقلاب اسلامی معجزه الهی و برخاسته از اراده ملت ایران بود اگرچه در سال های آخر پیش از انقلاب مردم به واسطه فروش نفت شاهد رفاه نسبی بودند اما همراهی آنها با انقلاب  نشان داد که خواسته شان فراتر از نیازهای مادی بوده است. در حقیقت مردم برای خلاهای معنوی شان دغدغه انقلاب را داشتند تا این انقلاب عدالت گستر تامین کننده وحدت و همدلی و یکپارچگی شان باشد و این چنین است که انقلاب از سایر پدیده های سیاسی جهان معاصر متمایز شد.

ریگی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران اولین انقلابی بود که پس از صدر اسلام پرچم وحدت اسلامی را بین مذاهب اسلامی برافراشت و در طول این سالها بر اصول خود پایبند ماند و بنیانگذار انقلاب آن را از همان اغاز تولد اسلامی خواند و نه شیعی و سنی. جمهوری اسلامی به منظور تبیین و نهادیه کردن دکترین وحدت اسلامی در سراسر جهان اسلام اقدام به تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دانشگاه مذاهب اسلامی و موسسات پژوهشگاهی تقریب نمود. گسترش تقریب بین مذاهب اسلامی یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب بوده است زیرا ملت ایران و بنیانگذار آن پیشتر از زمان خود تهدیداتی را که متوجه جهان اسلام بوده درک کرده بودند.

سفیر ایران در برونئی اظهار داشت: در سال های اخیر که ظهور گروه های افراطی به نام دین بیشترین آسیب را به دین زد و افکار عمومی جهان را در مسیر اسلام هراسی و دین گریزی سوق داد، اهمیت دکترین وحدت اسلامی به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی بر همگان اثبات شد.

وی افزود: از طرف دیگر دشمنان اسلام با شناخت دقیق از اصول اسلام و چیدن دسیسه وحدت اسلامی را نشانه گرفته و از هیچ کوششی برای تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی در این چهار دهه دریغ نکردند که با این کار اهمیت وحدت اسلامی را بیش از پیش یاداور شدند. مبارزه و شهادت جوانان شیعه در راه دفاع از ارمان های قدس شریف و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و حضور جوانان اهل تسنن در  دفاع از حرمین شریفین و شهدای مدافع حرم از میان تسنن، گواه روشنی بر دستاورد وحدت اسلامی در انقلاب بوده است.

او همچنین تصریح کرد: تصویب قانون اساسی بر مبنای در نظر گرفتن خواسته همه ادیان الهی و توسعه و گسترش مدارس دینی اهل تسنن پس از انقلاب و همچنین همزیستی صلح آمیز مذاهب و ادیان در چهار دهه پس از انقلاب از برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است. بنده پس از قریب به سه سال از آغاز مسئولیت خود به عنوان سفیر ایران در کشور مسلمان برونئی توانستم تفکر وحدت اسلامی که زاییده تفکر انقلاب بوده را به این کشور منتقل کنم که نتیجه آن حضور مفتی دارالسلام بروئنی برای اولین بار در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی بوده که خود نشانه تاثیرگذاری این منش اسلامی است.

وی گفت: انتصاب اینجانب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در برونئی از جامعه اهل تسنن و قومیت بلوچ، خود مصداق عینی اعتماد نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها به حقوق مذاهب اسلامی بلکه توجه ویژه به اقوام و عدالت جنسیتی است.
 
https://taghribnews.com/vdcgw79nyak9wq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی