تاریخ انتشار۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲:۳۸
کد مطلب : 538138
امام جمعه اهل سنت مشکین شهر در وبینار «دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه وحدت اسلامی»:

تاکید ویژه انقلاب اسلامی بر اخوت و همدلی

امام راحل بارها می فرموند اقشار مختلف با هر فکر و مذهبی باید وحدت را حفظ کرده و علیه مواضع جنایتکارانه امریکا ایستاده و نقشه های مخرب دشمنان برای تفرقه افکنی در میان مسلمانان را نقش بر آب کنند.
تاکید ویژه انقلاب اسلامی بر اخوت و همدلی
به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، ابوبکر خوجملی امام جمعه اهل سنت مشکین شهر‎‎ در سخنانی به مناسبت  فرا رسیدن چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در وبینار «دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه وحدت اسلامی» گفت: آموزه های دینی اسلام و فریضه های روح بخش قرآن کریم و سیره نبی مکرم اسلام مملو از دعوت به وحدت می باشد. خداوند متعال در آیه دهم سوره حجرات می فرماید: جز این نیست که مومنان با هم برادر هستند پس میان آنها را اصلاح کنید و در این راه تقوای الهی پیشه کنید که مورد رحمت خداوند قرار گیرید.

وی افزود: هر مسلمانی در سایه کلمه شهادت با مسلمان دیگر برادر می شود و در یک مسیر یعنی تحقق آرمان اسلام حرکت می کند. از آنجایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط بنیانگذار بزرگوار حضرت امام راحل بر اساس آموزه های دینی و قرآن کریم و شریعت اسلام پایه گذاری شده است، مساله وحدت و همدلی امت اسلامی از آرمان های اصلی آن بوده است.

امام جمعه اهل سنت مشکین شهر‎‎ در ادامه افزود: رابطه بین انقلاب و وحدت اسلامی را می توان از سیره امام راحل و دیدگاهها و فرمایشات ایشان تبیین نمود. ایشان در وهله اول در مبارزاتشان و پیروزی انقلاب بر موضوع وحدت تاکید ویژه ای داشتند. گرچه ایشان پیرو مذهب تشیع بودند اما هیچ وقت آن را برجسته نمی کردند و بر مساله اسلام و مسلمین تاکید داشتند و این نشان می داد حضرت امام از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال وحدت و همدلی میان مسلمین بوده اند.

وی افزود: مساله دیگری که در نگاه امام می توان به آن اشاره داشت دعوت به اخوت اسلامی است. ایشان بارها از موضع نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تذکر می دادند که دولت و ملت های مسلمان باید طالب اخوت اسلامی با مسلمانان سایر کشورها باشند و نیز به دولت های منطقه گوشزد می کردند در وقت گرفتاری، آمریکا و هیچ قدرت دیگری از آنها حمایت نخواهد کرد لذا توصیه می کردند رهبران حکومت های اسلامی هم به دنبال وحدت و همدلی باشند زیرا قدرت و استحکام کشورهایشان در سایه همین وحدت ممکن می شود.

او در ادامه تاکید کرد: امام راحل همچنین بارها می فرمودند اقشار مختلف با هر فکر و مذهبی باید وحدت را حفظ کرده و علیه مواضع جنایتکارانه امریکا ایستاده و نقشه های مخرب دشمنان برای تفرقه افکنی در میان مسلمانان را نقش بر آب کنند.

امام جمعه اهل سنت مشکین شهر گفت: یکی از ویژگی های برجسته امام راحل و نظام اسلامی در آینه وحدت یعنی همان نفی عصبیت و قومیت گرایی است. ایشان می فرمودند در اسلام زبان، نژاد و قومیت مطرح نیست و همه برادر و از همه مزایای انقلاب اسلامی برخوردار هستند. از جمله اقداماتی که بدخواهان اسلام انجام دادند ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی است امام می فرموند: مبارک باد حکومتی که در آن هیچ اختلاف و نابرابری میان اقوام و مذاهب مختلف مطرح نیست و همه برابر و برادر هستند و فقط کرامت و تقوا مطرح است.

خوجملی تصریح کرد: مساله دیگری که امام نسبت به آن تاکید داشتند این بود که تفرقه را ساخته و پرداخته استکبار می دانستد و به سران کشورهای اسلامی هشدار می دادند که اختلافات می تواند هستی همه را بر باد دهد و لذا همه باید هوشیار باشند زیرا دشمنان می خواهند با دستان ناپاک خود میان مسلمانان تفرقه بیاندازند و ممالک اسلامی و ذخایرشان را غارت کنند. امید است که همه ملت های مسلمان بتوانند با تاسی از آموزه های اسلام و الگوی انقلاب اسلامی به وحدت آرمانی دست پیدا کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcfmcdtcw6dmya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی