تاریخ انتشار۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰:۱۹
کد مطلب : 538144
امام جمعه قائم شهر‎‎ در وبینار «دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه وحدت اسلامی»

پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مظاهر قدرت خدا بود

از برکات انقلاب اسلامی این بود که الگویی برای مقابله مسلمانان در سایر کشورهای اسلامی برای مبارزه با اقدامات نظام سلطه ایجاد کرد و این ملت ها تلاش کردند به تاسی از انقلاب ایران، نظامی در سایه قرآن داشته باشند.
پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مظاهر قدرت خدا بود
به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، آیت الله علی معلمی، امام جمعه قائم شهر‎‎ در سخنانی به مناسبت  فرا رسیدن چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در وبینار «دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه وحدت اسلامی» گفت: در مقاطع مختلف تاریخی حوادث خارق العاده ای که دست قدرت الهی در آن نمایان است ، روی داده است از جمله روزی که در تاریخ به یوم الله و همچون نجات بنی اسرائیل از ستم فرعونیان تعبیر می شود.. در 22 بهمن 1357 هجری شمسی در ایران اسلامی به رهبری فقیه عادل، عالم، وارسته و انسان بسیار حکیم و اندیشمند امام راحل انقلاب، نهضتی در برابر استبداد داخلی و برخوردار از حمایت استکبار جهانی اتفاق افتاد و مردم در پی رهنمود امام راحل در برابر نظام سلطه که تا بن دندان مسلح بود، ایستادند و مقاومت کردند و عنایت الهی شامل حالشان شد.

وی افزود: حقیقتا یکی از مظاهر نمایش قدرت خدا در این مقطع تاریخی اتفاق افتاد که ملت مسلمان ایران از همه اقشار هم صدا و همدل توانستند نظام سلطه شاهنشاهی را درهم بشکنند و بنایی بر اساس موازین اسلام و قران ایجاد کنند که برای همه ملت های مسلمان منشا امید شده و عالمان برجسته و با فضیلت را در راس امور قرار داده است.

آیت الله علی معلمی در ادامه افزود: از برکات انقلاب اسلامی این بود که الگویی برای مقابله مسلمانان در سایر کشورهای اسلامی برای مبارزه با اقدامات نظام سلطه ایجاد کرد و این ملت ها تلاش کردند به تاسی از انقلاب ایران، نظامی در سایه قرآن داشته باشند. از دیگر دستاوردهای انقلاب وحدت بین اقشار و مذاهب و اقوام مختلف بود امام تاکید بر وحدت داشت و در وصیت نامه خود بر این امر اشاره داشت؛ زیرا همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی امام واحد را بندگی می کنند. قرآن کتاب خداست و بین همه مشترک است. خانه خدا قبله همه نمازگزاران اعم از شیعه و سنی است و مشترکات بسیار محکمی بین آنها برای عبودیت به درگاه خداوند وجود دارد و همه محبت اهل بیت را باور دارند.

او در ادامه به دیگر دستاوردهای ارزشمند انقلاب اشاره داشت و افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوان و برجسته ای داشته است؛ از جمله حاکم شدن فقیه عادل است که برای سایر ملت ها هم درسی خواهد بود. لذا خشم استکبار نسبت به انقلاب و اهل مقاومت مضاعف شده است زیرا انها می خواهند سلطه داشته باشند و منافع مسلمانان را غارت کنند اما برجسته شدن روحیه مقاومت در میان ملت های مسلمان مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان خواهد بود از این رو همه مسلمانان باید دوست و دشمن را به خوبی بشناسند و در کنار دوستان قرار گیرند تا رضایت خدای رحمان و رسول خد را جلب کنند.

آیت الله علی معلمی تصریح کرد: در ایران اسلامی اقامه نمازهای جمعه و اداره امور کشور بر اساس رای مردم و انتخاب مجریان از برکات انقلاب بوده است. این در حالی است که همیشه در طول تاریخ و در نهضت انبیا و اولیای خدا بعد از مدتی امکان ورود انحرافاتی وجود داشته است اما مومنان باید هوشیار باشند و با نفوذ عناصر فاسد در جریان نهضت مقاومت کنند و مسیر درست اسلام ناب محمدی را ادامه دهند.  
 
https://taghribnews.com/vdcc04qp02bq1s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی