تاریخ شائع کریں2022 3 September گھنٹہ 15:46
خبر کا کوڈ : 564040

اسلامی تعاون تنظیم نے ہرات کی مسجد «گازرگاه» پر دہشت گردانہ حملے کی مذمت کی ہے۔

اسلامی تعاون تنظیم کے سیکرٹریٹ نے کل جمعہ کو مغربی افغانستان کے شہر ہرات کی مسجد «گازرگاه» میں ہونے والے خونی دھماکے کی شدید مذمت کی ہے۔
اسلامی تعاون تنظیم نے ہرات کی مسجد «گازرگاه» پر دہشت گردانہ حملے کی مذمت کی ہے۔
به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی از انفجار روز جمعه در مسجد «گازرگاه» در شهر هرات که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد، به شدت ابراز تاسف کرد.
 
دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد که اگرچه محیط امنیتی در افغانستان طی ماه‌های اخیر بهبود یافته است، اما همچنان نگران است که حملات و انفجارهای پراکنده در ولایات مختلف در سراسر کشور همچنان امنیت و صلح اجتماعی مردم افغانستان را خدشه دار کند.
 
سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود همبستگی قاطع خود را با افغانستان و مردم رنج کشیده آن تجدید، صمیمانه‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز و برای مجروحان آرزوی بهبودی کامل و سریع کرد.
 
منابع خبری در افغانستان از وقوع انفجاری در نماز جمعه مسجد گازرگاه در شهر هرات واقع در غرب افغانستان خبر دادند. تعداد زخمی ها و کشته شدگان این حمله انتحاری بیش از 100 نفر اعلام شده، اما مقام های طالبان شمار قربانیان این رویداد را 18 کشته و 23 زخمی اعلام کرد.
 
گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار در شهر هرات را بر عهده گرفت.

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000564/nf00564040-1.mp4
 
https://taghribnews.com/vdci55awut1aqu2.s7ct.html
منبع : oic-oci.org
آپ کا نام
آپکا ایمیل ایڈریس
سکیورٹی کوڈ