امام جمعه بانه وره گفت: امیدواریم در مذاکرات بین ایران و آمریکا تمام مطالبات به حق جمهوری اسلامی تحقق پیدا کند و در حوزه دیپلماسی نیز پیروزی بزرگی از آن ملت ایران و این نظام اسلامی شود.
واشینگتن در مواجهه با پرونده هستهای ایران، در گرداب «سردرگمی استراتژیک» گرفتار شده است؛ از سویی واهمه از «شکست دیپلماتیک» و پذیرش شروط تهران، و از سوی دیگر، ناتوانی در گزینهیِ نظامی با توجه به کاهش ذخایر موشکهایِ رهگیر ارتش آمریکا، موقعیت این کشور را متزلزل کرده است. این در حالی است که انسجام سیاسی و نظامی ایران نه تنها فرو نپاشیده، بلکه تقویت شده ...
امام جمعه زهک با اشاره به روند مذاکرات و تفاهمات حاصلشده، تأکید کرد: در کنار دستاوردهای بهدستآمده، قدرت حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران بر تنگه هرمز بهعنوان مهمترین ضامن اجرای تعهدات طرف مقابل عمل خواهد کرد.
امامجمعه سراوان با اشاره به شکست اهداف آمریکا در جنگ ترکیبی علیه ایران گفت: مذاکرات در سایه اقتدار و ایستادگی ملت ایران بهدستآمده و دشمن نتوانسته حتی نیم درصد از اهدافش را محقق کند.
عالم اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب گفت: در مذاکراتی که بین هیأت مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی انجام گرفت آمریکایی ها در عمل نشان دادند که هیچ پایبندی به گفت وگو با طرف مقابل ندارند.
تقابل میان رویکرد مبتنی بر بازسازی نظم پیشین و تلاش برای تثبیت واقعیتهای جدید، مهمترین عامل بنبست در مذاکرات اسلامآباد بود؛ جایی که اختلاف در درک موازنه قدرت، مانع از دستیابی طرفین به نتیجهای مشخص شد.
اصطلاح «سکوت صحنه نبرد نظامی» که از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران، امام خامنهای، در توصیف وضعیتهای خاص جنگی مطرح شده است، بیانگر درکی عمیق از پیچیدگیهای جنگ در دوران معاصر است.
امام جمعه زهک با تأکید بر ناکامی سیاست فشار حداکثری آمریکا، گفت: تا زمانی که تفکر مقاومت در میان ملت ایران زنده است، دشمن هیچگاه نخواهد توانست به اهداف خود دست یابد؛ مذاکره یک تاکتیک برای اثبات صلحطلبی ایران است، نه راهبردی برای عدول از استقلال و عزت ملی.
ایران توانست ابهت ناوهای آمریکایی را که وارد منطقه شدند بدون شلیک «گلوله اول» درهم بشکند که عقب نشینی آشکار در نظریه بازدارندگی به شمار میرود.ترامپ و فرماندهان آمریکایی به خوبی این حقیقت را درک می کنند که هرگونه حمله نظامی مستقیم به معنای به آتش کشیده شدن تمام پایگاههای آمریکا در سطح منطقه و هدف قرار گرفتن بی سابقه عمق رژیم صهیونیستی است.
ماموستا ملامحمد محمودی گفت:آمریکایی ها هرگز پای میز مذاکره نمی آمدند ولی زمانی که کارشناسان سیاسی و نظامی آنان از قدرت بلامنازع ایران خبر دادند راهی جز مذاکره ندیدند بنابراین باید از فرصت مذاکره به نفع کشور و محور مقاومت و وحدت جهان اسلام بهره برداری کنیم.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر این که «شروع مذاکرات با آمریکا خوب بوده است»، تصریح کرد: آمریکا باید سر عقل آمده باشد که مسیرهای قبلی به جایی نمیرسد و بایستی مسیرهای جدیدی را طی کنند.
ناصر قندیل، تحلیلگر برجسته جهان عرب، با اشاره به تحولات پرتنش مذاکرات اخیر در عمان، تأکید کرد آنچه روز گذشته رخ داد، بیش از آنکه یک گفتوگوی دیپلماتیک باشد، «نبردی تمامعیار» میان ارادهها بود.