مجله آمریکایی «آتلانتیک» با ارزیابی توافق اخیر میان واشنگتن و تهران برای پایان دادن به جنگ، این توافق را نوعی تسلیم آمریکار برابر ایران توصیف کرد و نوشت: دولت دونالد ترامپ نه تنها به اهداف اعلامی خود دست نیافته، بلکه ایران با حفظ نظام سیاسی خود، به مهمترین هدف راهبردیاش دست یافته است.
با وجود اعلام توافق ایران و آمریکا برای توقف جنگ در تمامی جبههها، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان حملات هوایی و گلولهباران مناطق مختلف جنوب لبنان را ادامه میدهد.
رئیس جمعیت «قولنا والعمل» لبنان با اشاره به تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از لبنان، تاکید کرد:تنها عامل بازدارنده در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، قدرت و مقاومت است.
درحالیکه گفته میشود رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا حمله امروز به ضاحیه جنوبی بیروت را انجام داده است، رئیس جمهوری ایالات متحده در تناقض با این حقیقت، گفت که این حمله نباید اتفاق میافتاد.
احمد الشرع، رئیسجمهور دولت موقت سوریه گزارشهای منتشر شده مبنی بر این که کشورش قصد دخالت در امور داخلی لبنان را دارد رد کرد و تأکید کرد که اولویت اصلی آنها پایان دادن به جنگ است.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از ثبت ۱۵ مورد مجروح جدید در بیمارستانهای اسرائیل طی روز یکشنبه خبر داد؛ آماری که شمار کل مجروحان ثبتشده از زمان آغاز جنگ را به ۹ هزار و ۱۷۵ نفر رسانده است.
علی فیاض، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان به تشریح آخرین تحولات سیاسی و نظامی لبنان و منطقه، پایداری پایگاه مردمی مقاومت و متغیرهای جدید در موازنه قدرت پرداخت و گفت: مقاومت خستگی ناپذیر است.
ایتامار بنگویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در تازهترین اظهارات جنجالبرانگیز خود، خواستار تشدید اقدامات علیه لبنان شده و پیشنهاد داده است که زنان لبنانی بازداشت و به زندانهای اسرائیل منتقل شوند تا از این طریق بر حزبالله فشار وارد شود.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حمایت جمهوری اسلامی از مردم لبنان نماد اقتدار و عزت ملی است، گفت: پاسخ قاطع ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی نشان داد تعرض به ملتهای منطقه بیپاسخ نمیماند.
حزبالله لبنان اعلام کرد که رزمندگان این جنبش در تازه ترین تحولات، ۱۶ عملیات علیه نیروها و تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان انجام دادهاند که به گفته این جنبش، شماری از اهداف با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته است.
ارتش رژیم صهیونیستی با صدور هشدار تخلیه برای منطقهای در حومه شهر صور در جنوب لبنان، اعلام کرد که در آستانه انجام حملاتی علیه مواضع حزبالله قرار دارد.
ایهود باراک، نخستوزیر اسبق رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که اشغال جنوب لبنان و افزایش فشارهای نظامی نه تنها به خلع سلاح حزبالله منجر نخواهد شد، بلکه میتواند اسرائیل را برای سالها در باتلاق لبنان گرفتار کند.
منابع میدانی در جنوب لبنان، گزارشها و ادعاهای مطرحشده از سوی رسانههای وابسته به رژیم صهیونیستی درباره پیشروی نیروهای این رژیم به اطراف شهر نبطیه را جنگ روانی و بخشی از عملیات تبلیغاتی دشمن توصیف کرده و آن را فاقد هرگونه پشتوانه میدانی دانستند.