همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، تقارن آن با دهه غدیر، اولین سال فقدان رهبر شهید آیتالله خامنهای و آغاز رهبری حضرت آیتالله سید مجتبی خامنهای، حجتالاسلام دکتر عابدین رستمی، امام جمعه قروه و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کردستان، در مصاحبهای تفصیلی، سه رمز عملی موفقیت امام راحل در برادری اقوام کردستان را «احترام به هویت فرهنگی، مدارای اسلامی ...
ماموستا هاشم نوری، امام جمعه اهل سنت بلبانآباد و عضو شورای افتای دهگلان، در گفتوگو با خبرگزاری تقریب، دهه امامت و ولایت را نه یک مناسبت صرفاً آیینی، بلکه فرصتی تمدنی برای بازتعریف مشترکات امت اسلامی دانست و با تأکید بر لزوم تمرکز بر نقاط اشتراک، پرهیز از ادبیات تنشزا و تبیین پیام اخلاقی و اجتماعی امامت، خاطرنشان کرد که استکبار جهانی همواره از شکافهای ...
ماموستا محمود ابنالخیاط، دهه امامت و ولایت را فرصتی راهبردی برای تحکیم وحدت اسلامی و خنثیسازی توطئههای تفرقهافکنانه استکبار جهانی دانست و با اشاره به تلاش کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای ایجاد درگیری با ایران، تأکید کرد که رمز عزت مسلمانان در ولایتپذیری و اتحاد پیرامون رهبری است.
ماموستا احسن آداک، با تأکید بر اینکه راهکار وحدت امروز مسلمانان کاملاً روشن است، گفت: سیره بزرگان تقریب همواره بر احترام متقابل، پرهیز از اختلافافکنی و تمرکز بر اشتراکات دینی استوار بوده و علمای جهان اسلام با محوریت قرآن و محبت پیامبر(ص) میتوانند همه توطئههای تفرقهافکنانه را خنثی کنند.
جلسه ستاد برنامههای دهه ولایت در استان کردستان با محوریت «نگاه وحدتبخش غدیر» و با تأکید بر بهرهگیری از مشترکات اعتقادی شیعه و سنی، به ویژه شخصیت و سیره حضرت علی(ع)، برگزار شد. مسئولان استانی بر لزوم تدارک برنامههایی متناسب با شرایط خاص امسال (همزمانی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با دهه ولایت) و همچنین تقویت گفتمان مقاومت و عدالتمحوری تأکید کردند....
امام جمعه شهرستان خمیر، در خطبههای این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیرخم، این اعیاد را تجلیگاه «کمال ایمان» و نقطه عطف هدایت الهی در مسیر ولایت دانست.
دبیر اجرایی بنیاد بینالمللی غدیر قشم، برنامههای عید تا عید (عید قربان تا عید غدیر) در این شهرستان را اعلام کرد و گفت: در این ایام قشم غرق در جشن و نیایش است.
دومین جلسه ستاد دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر صبح امروز سه شنبه 8 خرداد با حضور اعضا و نمایندگان دستگاههای عضو این ستاد در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: حدود ۹۰۰ زائر پیاده برای زیارت بارگاه رضوی از محورهای مختلف در مسیر حرکت به سمت مشهد در حرکت بوده یا به این شهر رسیده اند.
مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، کمیته امداد با همکاری آموزش و پرورش استان هرمزگان، ۲۷۵ نفر از دانش آموزان دختر تحت حمایت این نهاد به اردوی مشهد مقدس اعزام شدند.
امام جمعه کیش با اشاره به زیرساختهای مناسب این جزیره در میزبانی از رویدادهای مختلف ملی و بین المللی گفت: کیش ظرفیت میزبانی از رویدادهای مذهبی و دینی را دارد.
دبیر ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان گفت: جشن غدیر باید بهصورت مردمی انجام گیرد و در کنار آنها دستگاههای اجرایی و فرهنگی نقش حمایتی داشته باشند.
به همت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی گرگان جلسه برنامهریزی دهه امامت و ولایت با محوریت «عید سعید غدیر» با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان و جمعی فعالان فرهنگی سه شنبه ۱۶ خرداد در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.