>> هاآرتص: ناامیدی در صفوف ارتش اسرائیل در جنوب لبنان در بحبوحه فقدان استراتژی جنگی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲ خرداد ۱۴۰۵ ساعت ۹:۴۵
کد مطلب : 723038

هاآرتص: ناامیدی در صفوف ارتش اسرائیل در جنوب لبنان در بحبوحه فقدان استراتژی جنگی

انتقاد در میان افسران ارتش اسرائیل در مورد فقدان اهداف استراتژیک در لبنان در حال افزایش است، زیرا حملات پهپادی حزب الله به تهدیدی دردناک برای نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
هاآرتص: ناامیدی در صفوف ارتش اسرائیل در جنوب لبنان در بحبوحه فقدان استراتژی جنگی
به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری تقریب، تشکیلات امنیتی اسرائیل یکی از شدیدترین موج‌های انتقاد خود را از زمان آغاز جنگ در لبنان تجربه می‌کند. هاآرتص به نقل از افسرانی که در جنوب لبنان می‌جنگند، می‌گوید که حس ناامیدی فزاینده‌ای در واحدهای نظامی وجود دارد.

سربازان اعتراف می کنند که از استراتژی واقعی جنگ و اینکه آیا رهبری سیاسی و نظامی واقعاً به دنبال پیروزی نظامی یا آتش‌بس است، بی‌اطلاع هستند.

طبق این اظهارات ماموریت اصلی که در حال حاضر در روستاهای لبنان انجام می‌شود، تنها به تخریب خانه‌ها و سازه‌های مسکونی محدود شده است.

در همین حال، پهپادهای حزب‌الله به دردناک‌ترین تهدید برای نیروهای اشغالگر تبدیل شده و باعث تلفات فزاینده‌ای در میان سربازان می‌شوند.

فرسایش و اهداف مبهم، بحران ارتش اسرائیل را تشدید می‌کند
افسران نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند که محدودیت‌هایی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در بمباران بیروت و دره بقاع در شرق لبنان اعمال شده است و این باعث می شود که  آنها با تشدید بمباران روستاهای مرزی جنوبی، خشم خود را خالی کند.

در همین راستا، روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از افسران ارشد نوشت که ماندن در داخل خاک لبنان «بی‌فایده» است و تأکید کرد که ارتش در شکل فعلی جنگ به هیچ دستاورد واقعی دست نمی‌یابد.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که شبکه i24NEWS پس از روزی که برای سربازان «دشوار» توصیف شد، انتقادات فزاینده‌ای را در داخل اسرائیل از عملکرد ارتش در جبهه لبنان برجسته کرد.

ارتش اسرائیل که با تلفات فزاینده، اهداف مبهم و اختلافات در درون تشکیلات نظامی روبه‌رو است، خود را در یک جنگ فرسایشی می‌بیند، در حالی که حزب‌الله همچنان با استفاده از آتش و پهپاد، استراتژی فشار را اعمال می‌کند.

دیروز، گزارش‌های مطبوعاتی اسرائیل از ناامیدی و خشم عمیق در میان صفوف و رهبران ارتش اسرائیل و شهرک‌نشینان در شمال، در نتیجه آنچه که بن‌بست نظامی و سیاسی در لبنان می‌نامید، پرده برداشت. روزنامه هاآرتص تأیید کرد که ارتش در جبهه ثانویه گیر افتاده و قادر به پیشروی یا تحمیل یک واقعیت امنیتی جدید نیست، در حالی که حزب‌الله همچنان سرعت نبرد را دیکته می‌کند.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcaeen0a49nuw1.k5k4.html
مرجع : المیادین
نام شما
آدرس ايميل شما