تاریخ انتشار۲ اسفند ۱۴۰۴ ساعت ۲:۳۱
کد مطلب : 710499
ائمه جمعه اهل سنت گلستان:

ماه رمضان بارش الطاف و رحمت بیکران خداوند است

امامان و خطیبان جمعه اهل سنت استان گلستان با عنوان اینکه ماه رمضان لطف و رحمت بیکران خداوند برای انسان ها است بر قدر دانستن لحظه های ناب و معنوی این ماه و انجام بندگی و عبودیت خالصانه خالق یکتا در آن تأکید کردند.
ماه رمضان بارش الطاف و رحمت بیکران خداوند است
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، امام جمعه نگین شهر گفت: در ماه مبارک رمضان سفره رحمت و مغفرت خداوند به زیبایی هرچه بهتر چیده می‌شود و همه باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و بهره‌مند شوند.
 
آخوند «ابوبکر خوجملی» در نماز جمعه این هفته مصلای نگین شهر با تبریک ماه مبارک رمضان بر عموم مسلمین جهان اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرا رسیدن ماه رمضان را به یاران خود بشارت می‌داد و می‌فرمود ماه رمضان ماه مبارک و پربرکتی است.
 
 به گفته وی؛ خداوند روزه داری در این ماه را برای شما فرض قرار داد ، در این ماه درهای بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود ، شیاطین به بند کشیده شده و عبادت در آن از هزار ماه بهتر است.
 
امام جمعه نگین شهر با بیان اینکه روزه مانند سپری در برابر آتش جهنم است و ماه رمضان انسان‌ها را از گناه و معصیت پاک منزه می گرداند تصریح کرد: هر انسانی از روی ایمان به خداوند و برای اجر و پاداش ماه رمضان را روزه بگیرد خداوند متعال گناهان گذشته او را مغفرت می‌کند و او از جمله انسان‌های پاک و آراسته قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: جمع شدن انسان‌ها و یا اعضای خانواده بر سفره افطار و یا وقت سحر در خانه و یا در مساجد موجب نزدیکی دل‌ها و ایجاد محبت میان آنان می‌شود و نوعی الفت و دوستی و گذشت را به نمایش می‌گذارد.
 
به گفته وی؛ ماه رمضان ما همدردی با فقرا می‌باشد ، در این ماه کمک کردن و دلجویی از نیازمندان بسیار سفارش شده و تهیه افطار و سحری برای آنان از اجر و پاداش فراوانی برخوردار است.
 
آخوند خوجملی با یادآوری اینکه در این ماه اعمالی مانند اذکار و استغفار رضایت خداوند را جلب می‌کند ابراز کرد: پناه بردن به خداوند از آتش جهنم و طلب کردن بهشت برین از خداوند نیز بسیار سفارش شده است چرا که این ماه، ماه راز و نیاز است و دعاها در آن مستجاب می‌شود.
 
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان انسان تا می‌تواند باید بندگی و عبودیت خداوند را به جای آورد تا از جمله رستگاران قرار بگیرد چرا که فرصت در این ماه بسیار محدود است و با اندکی غفلت فرصت ها از دست خواهد رفت.
 
رمضان ماه تزکیه و پاکی نفس است
امام جمعه روستای قره بلاغ شهرستان علی آباد کتول گفت: رمضان ماه تزکیه و پاکی نفس برای انسان ها است.
 
آخوند «امجد نظری» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قره بلاغ با اشاره به کرامت و جایگاه والای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه عبادت و نزدیک شدن به خداوند و فرصتی بزرگ برای پاک ماندن و غلبه بر نفس اماره برای انسان ها است.
 
 به گفته وی؛ روزه گرفتن از نگاه پزشکی فواید زیادی دارد، پرهیز از خوردن و آشامیدن، انجام عبادات و ذکر تسبیح، انسان ها را ارتکاب هرگونه گناه دور و به پاکی و سلامتی، روح و جسم آدمی کمک می کند.
 
 امام جمعه روستای قره بلاغ شهرستان علی آباد کتول ماه رمضان را ماه احسان و نیکوکاری دانست و گفت: در این ماه بندگان با انجام کارهای خیر خواهانه و خدا پسندانه با کمک و احسان و نیکوکاری برای دستگیری مستمندان و افراد ضعیف جامعه از فواید این ماه است که فرصت بزرگی است که در این ماه افراد توانمند به افراد کم درآمد جامعه کمک کنند.
 
 وی افزود: رمضان ماه آزمون بزرگ برای انسان ها  است که در این ماه  بندگان با روزه داری و روزه گرفتن و تحمل و تجربه  تشنگی و گرسنگی به یاد همنوعان که به دلایلی گرسنه و تشنه هستند می افتند.
 
  به گفته وی؛ روزه داری هم برای جسم و هم به روح  انسان بسیار موثراست، یک ماه روزه داری  برای روح و جسم آدمی تسکین می‌بخشد.
 
 آخوند نظری با بیان اینکه عرش آسمان درماه مبارک رمضان  به روی بندگان گشوده شده و دعاها عبادات ها و احسان و نیکوکاری های بندگان مورد قبول حق تعالی قرار می گیرد ابراز کرد: بجا آوردن نماز تراویح در ماه رمضان از سنت های موکده است، در ماه مبارک رمضان در نگاه اهل سنت ( فقه حنفی) بجا آوردن نماز تراویح تاکید شده است که این نماز در ماه مبارک رمضان، ثواب و پاداش بی شمار دارد.
 
 به گفته وی؛ از نگاه فقه حنفی اهل سنت نماز تراویح هم برای مردان و هم برای زنان تأکید و توصیه شده که خواندن آن با روزه داری ماه رمضان، ثواب و پاداش زیادی را برای روزه دار به همراه دارد.
 
نور قرآن روشن و ماندگار است
امام جمعه شهر سیجوال گفت: نور قرآن برای همیشه تاریخ روشن و ماندگار است.
 
آخوند «یوسف ایری» در نمازجمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه شهر سیجوال با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی اظهار کرد: نور قرآن هرگز خاموش نخواهد شد و دشمنان اسلام در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند ماند.
 
امام جمعه شهر سیجوال آغاز ماه مبارک رمضان را فرصتی برای همدلی، نزدیکی به خداوند و کمک به نیازمندان دانست و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای تقویت ایمان، همدلی و محبت میان مؤمنان است.
 
وی افزود: ضروری است مردم از برکات این ماه، به‌ویژه نمازهای جماعت، تراویح، احسان، نیکوکاری و کمک به نیازمندان به‌خوبی بهره‌مند شوند.
 
آخوند ایری با اشاره به دیدار امامان جمعه اهل سنت استان با آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان، اظهار کرد: این دیدارها نشانه برکت، وحدت، همدلی و توجه به اهل سنت و امت اسلامی است.
 
قرآن در دل و قلب مؤمنان جای دارد
امام جمعه قازان‌ قایه مراوه تپه گفت: قرآن در دل و قلب مؤمنان جای دارد و با سوزاندن یا توهین، آسیبی به آن وارد نخواهد شد؛ بلکه زیان این اعمال متوجه عاملان آن است.
 
آخوند «ناصر قزل» در نماز جمعه این هفته مسجدالنبی (ص) قازان‌ قایه مراوه تپه با اشاره به توهین یک فوتبالیست به قرآن و برخی اظهارات و اقدامات موهن علیه قرآن کریم اظهار کرد: قرآن دشمن جهالت و مروج علم و آگاهی است، دشمنان با چنین اقدامات جاهلانه‌ای تنها به خود آسیب می‌ زنند.
 
به گفته وی؛ توهین به قرآن، در حقیقت توهین به بیش از 2 میلیارد مسلمان در سراسر جهان است و چنین رفتارهایی از جهل و دشمنی با علم و هدایت سرچشمه می‌گیرد.
 
امام جمعه قازان‌ قایه مراوه تپه با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بزرگ‌ترین فضیلت این ماه را نزول قرآن کریم برای هدایت و تقوای انسان‌ها دانست و گفت: درک معانی عمیق و گران ‌بهای قرآن کریم نصیب دل‌های پاک و آماده می ‌شود.
 
گشوده شدن درهای رحمت الهی به روی بندگان مخلص
امام جمعه شهر تاتارعلیا گفت: در ماه مبارک رمضان، خداوند گناهان بندگان مخلص را می‌ بخشد و درهای رحمت الهی به روی آنان گشوده می‌شود.
 
آخوند «محمد جرجانی»، در نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر تاتارعلیا با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماه رحمت، آمرزش و نزول قرآن کریم است.
 
به گفته وی؛ رمضان فرصت ویژه الهی برای آمرزش گناهان، گشوده شدن درهای رحمت و انس بیشتر با قرآن کریم است.
 
امام جمعه شهر تاتارعلیا با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) رمضان را ماهی سرشار از برکت، رحمت و آمرزش الهی دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم، رمضان را ماه نزول قرآن برای هدایت انسان‌ها و جداسازی حق از باطل قرار داده است.
 
وی افزود: هرچند قرائت قرآن در همه اوقات پرفضیلت است، اما در ماه رمضان ثواب و اثر معنوی آن چند برابر می‌شود.
 
روزه ‌داری مایه تقرب به خداوند است
امام جمعه شهر اینچه ‌برون گفت: روزه ‌داری مایه تقرب به خداوند و تزکیه جسم و روح است.
 
آخوند «مدد هوشمند» در نماز جمعه این هفته مصلای شهر مرزی اینچه‌ برون با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان اظهار کرد: انسان روزه‌دار به خداوند نزدیک می‌شود و دعاهای او مورد قبول درگاه الهی قرار می‌گیرد و کسی که با نیت الهی روزه بگیرد، در پایان این ماه همچون انسانی پاک از گناه خواهد بود.
 
امام جمعه شهر اینچه ‌برون با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، روزه‌داری را زمینه‌ساز قبولی دعاها، پاکی از گناهان و تقویت سلامت جسم و روح انسان دانست و گفت: روزه فریضه‌ای الهی است اطاعت از فرمان الهی و احسان به نیازمندان در این ماه انجام شود.
 
وی افزود: روزه موجب سلامت جسم و تزکیه روح می‌شود و زکات بدن، روزه‌داری است.
 
آخوند هوشمند در پایان دعای روزه‌دار، امام عادل و انسان مظلوم را از دعاهای مستجاب نزد خداوند دانست.
 
اسلام دینی جامع بر پایه قرآن است
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام دینی جامع بر پایه قرآن، رحمت و مسئولیت اجتماعی است.
 
آخوند «کمال غراوی» در نماز جمعه این هفته مصلای شهر کلاله با تأکید بر جامعیت دین اسلام اظهار کرد: عمل به قرآن و توجه به زکات و احسان را از شاخصه‌های جامعه ایمانی است.
 
 به گفته وی؛ دعوت همه انبیای الهی، عبادت خالصانه خداوند و پرهیز از طاغوت بوده و پیامبر اکرم(ص) مربی قرآن و رحمت برای همه جهانیان است.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت تدبیر و بازگشت به آیات قرآن، بر جایگاه زکات و عبادات مالی در اسلام گفت: ادای حق فقرا و مساکین و کمک به مؤمنان از مسئولیت‌های مهم دینی است.
 
وی ادامه داد: قلب پاک محل رویش ایمان حقیقی است و نمازگزاران به پاکی دل، نیکوکاری و غفلت نکردن از خیر و احسان در این ایام توصیه می شود.
 
بهره‌گیری خالصانه از برکات ماه مبارک رمضان
امام جمعه بندرترکمن گفت: با پایبندی به عبادات و برخورداری از اخلاق نیک می توان از برکات ماه مبارک رمضان خالصانه بهره مند شد.
 
 آخوند «عبدالرحمان کر»، در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندرترکمن با اشاره به صفات اولوالالباب در قرآن کریم، اظهار کرد: مؤمنان باید از اولوالالباب باشند و حرمت رمضان را حفظ کنند.
 
 به گفته وی؛ وفای به عهد، صبر در عبادت و سختی‌ها، محکم بودن بر اقامه نماز، انجام اعمال صالح از ویژگی‌های انسان‌های خردمند است.
 
امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه سرگذشت نمرود و فرعون عبرتی برای بشریت است، تصریح کرد: خداوند پیامبران را برای بیداری انسان‌ها فرستاده و مؤمنان نباید نسبت به حقایق الهی بی‌تفاوت باشند.
 
وی افزود: ماه رمضان ماه برکت و رحمت الهی است، روزه داری تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست؛ بلکه دوری از گناه، تهمت و رفتار ناپسند و بهره‌گیری از عبادات، به‌ویژه نمازهای جماعت، تراویح و ختم قرآن، اساس بهره‌مندی از فضیلت‌های این ماه است.
 
نور قرآن عالم را منور کرده است
امام جمعه شهر آق‌ قلا گفت: نور قرآن کریم عالم را منور ساخته و هرگز خاموش نخواهد شد.
 
آخوند «عبدالرزاق رهبر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع عرفانی شهر آق ‌قلا با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم و شعائر الهی اظهار کرد: نورانیت قرآن کریم همیشگی و در تاریخ بشریت ماندگار است.
 
امام جمعه شهر آق‌ قلا ماه مبارک رمضان را فرصتی برای اصلاح اخلاق و رسیدگی به نیازمندان دانست و گفت: این ماه زمان خودسازی، اصلاح اخلاق و تقرب به خداوند متعال است.
 
وی افزود: رمضان ماه تفقد، خبرگیری از احوال مستمندان، احسان و نیکوکاری است و مؤمنان باید از این فرصت الهی برای تقویت همدلی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی بهره ببرند.
 
رمضان ماه تقوا و تقویت ایمان قلبی است
امام جمعه گنبدکاووس گفت: رمضان ماه تقوا، خودسازی و تقویت ایمان قلبی است.
 
آخوند «عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلای بزرگ وحدت شهر گنبدکاووس با اشاره به فضائل ماه رمضان اظهار کرد: هدف از روزه‌داری خودسازی و رسیدن به تقوا است ماه رمضان، ماه رحمت، مغفرت و استجابت دعاست و مؤمنان باید با توبه، تلاوت قرآن و احسان به نیازمندان از برکات آن بهره‌مند شوند.
 
امام جمعه گنبدکاووس با تبیین ارکان اساسی دین اسلام، بر نقش روزه ماه مبارک رمضان در تربیت معنوی، تقویت تقوا و تعمیق ایمان قلبی مؤمنان تأکید کرد.
 
وی افزود: رکن های اساسی دین اسلام شامل شهادتین، نماز، زکات، روزه و حج است، این اصول ستون‌های دین هستند و روزه ماه مبارک رمضان نقشی اساسی در تقویت تقوا و خودسازی انسان دارد.
 
آخوند جاور با یادآوری اینکه ایمان حقیقتی قلبی است، نه صرفاً ظاهری گفت: ایمان همسر فرعون و حضرت مریم(س) الگوهایی از پایداری و ایمان خالص هستند.
 
وی در پایان نمازگزاران را به تقویت ایمان، عمل صالح و بهره‌گیری معنوی از ماه مبارک رمضان توصیه کرد.
 
رمضان ماه زندگی با آیات قرآن است
خطیب نماز جمعه قولاق‌ کسن شهر گلیداغ گفت: رمضان ماه تقوا، مغفرت و زندگی با آیات قرآن است.
 
آخوند «عبدالحکیم آشوری» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهرک قولاق‌ کسن گلیداغ، ماه مبارک رمضان را ماه روزه، عبادت و خودسازی دانست و گفت: رمضان به تعبیر پیامبر اکرم(ص)، ماه خدا و ماه برکت، رحمت و مغفرت الهی است.
 
به گفته وی؛ روزه‌داری در ماه رمضان عاملی برای کسب تقوای الهی و آمرزش گناهان است.
 
خطیب نمازجمعه قولاق‌ کسن گلیداغ با استناد به آیه 183 سوره مبارکه «بقره»، هدف روزه‌داری را دستیابی به تقوای الهی دانست و گفت: هر کس ماه رمضان را با ایمان و نیت قرب الهی روزه بگیرد، گناهان گذشته او آمرزیده می‌شود.
 
وی ادامه داد: درِ ریان یکی از درهای بهشت بوده که ورود از آن ویژه روزه‌داران است.
 
آخوند آشوری به معرفی پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» پرداخت و گفت: قرآن کریم کتاب هدایت و نور است و این پویش با هدف جاری‌سازی آیات الهی در متن زندگی روزمره طراحی شده است.
 
وی از مردم دعوت کرد با حضور در این پویش، هر روز با یک آیه قرآن همراه شوند و از برکات معنوی آن بهره‌مند شوند.
 
رمضان فرصت الهی برای آمرزش گناهان
خطیب نماز جمعه قره‌ قاشلی بندرترکمن گفت: رمضان ماه برکت و فرصتی برای آمرزش گناهان و استجابت دعا است.
 
آخوند «حامد قره ‌قول» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع روستای قره‌ قاشلی بندرترکمن با اشاره به برکات فراوان ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان ماه نزول رحمت الهی و بازگشت به ارزش‌های اخلاقی و دینی است.
 
 خطیب نماز جمعه قره‌ قاشلی بندرترکمن با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره آثار کفران نعمت‌ها، نسبت به کمرنگ شدن برخی ارزش‌های اخلاقی از جمله حیا، غیرت، عدالت، صداقت و ایمان تأکید کرد.
 
وی با انتقاد از ترویج بی ‌حجابی در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی پایبندی به حجاب و اخلاق را ضروری دانست.
 
انتهای پیام/
 
https://taghribnews.com/vdchwvnqw23nzkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما