مدرس دانشگاه های استان گلستان نوشت: بدرقه ی شهید رئیسی تا جوار مولا و مخدومش حضرت ابِیالحسنِ الرّضا صلواتالله و سلامه علیه با شکوه کم نظیری صورت گرفت. دوران ناتمام ریاست جمهوری آن شهید، مقیاسی از تلاش و دلسوزی برای ملت و کشور در عین حفظ استقلال آن را فراهم ساخت.
اشتراک گذاری :
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «مجتبی لشکربلوکی» در یادداشتی با عنوان «شهید رئیسی مردی خدایی و در خدمت مردم» به راز محبوبیت شهید جمهور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در بین مردم پرداخته است که متن کامل آن در ذیل می آید:
قائد شهید امت:
به نظر من یکی از مهمترین خصوصیّات آقای رئیسی مردمی بودن بود. برای همهی ماها، برای دولتها و رؤسای دولت ها، برای اعضای دولتها، این باید الگو باشد. ایشان به مردم اعتنا می کرد، برای مردم احترام قائل بود، در بین مردم حضور پیدا می کرد، لمس می کرد حقایق را با حضور در میان مردم، حرف های آنها را میشنید و نیازهای آنها را محور برنامه ریزیهای خودش قرار می داد؛ ایشان اینجوری بود. محور برنامهریزیها و اقدام ها و کارها و شاخص هایی که مورد نظر ایشان بود، حلّ مشکلات مردم بود... ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
وقتی شهید رئیسی در زمان تولیت بر آستان قدس اجازه حضور تنها فردی غیر معمم را در داخل حرم مطهر رضوی داد یعنی سردار دل ها شهید سلیمانی ؛ پس از زیارت و غبارروبی مزار مطهر امام رضا(ع) ، شهید رئیسی گفت که برویم ،شهید سلیمانی گفت من دو رکعت نماز بخوانم، شهید رئیسی بدون هیچ تأملی گفت « نه مردم منتظرند».
شهید سلیمانی بدون هیچ تعجبی ، پاسخ داد « چشم برویم».
این مکالمه ی کوتاه در اوج و انتهای اخلاص، فداکاری، مسئولیت پذیری و مردم داری بود.
شهید رئیسی نگفت باشه چون شما سردار سلیمانی هستید بمونید بلکه گفت مردم منتظرند مردم مهم هستند.
شهید سلیمانی نگاه چپ نکرد نگفت من سردار مقاومت هستم اندازه دو رکعت نماز حقمه وقت داشته باشم بلکه گفت چشم، این چشم یعنی مردم مهم هستند اصلا ما فدای مردم هستیم ، و از رازهای محبوبیت و عاقبت به خیری همین مردم داری و خدمت صادقانه به مردم است.
در رابطهی بین مسئولان و مردم، خصوصیات مثبت تأثیرگذار، موجب قدردانی متقابل میشود. اینگونه بود که بدرقهی شهید رئیسی تا جوار مولا و مخدومش حضرت ابِیالحسنِ الرّضا صلواتالله و سلامه علیه با شکوه کم نظیری صورت گرفت. دوران ناتمام ریاست جمهوری آن شهید، مقیاسی از تلاش و دلسوزی برای ملت و کشور در عین حفظ استقلال آن را فراهم ساخت.
رهبری سوم انقلاب اسلامی ۱۴۰۵/۰۲/۳۰
و امروز مردم ایستاده در میدان ، مسئولانی را می خواهند از جنس شهید رجایی ،شهید سلیمانی و شهید رئیسی باشند و مسئولان هم باید روش و منش این شهیدان را الگوی خود قرار داده، خالصانه برای مردم کار کنند تا که ان شاء الله عاقبت به خیر شوند.