هشت کشور اسلامی تعرض مداوم شهرکنشینان به مسجدالاقصی را محکوم کردند
هشت کشور عربی و اسلامی تعرض و هجوم مداوم شهرکنشینان صهیونیستی به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کردند.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه بینالملل خبرگزاری تقریب، وزرای امور خارجه ترکیه، پاکستان، اندونزی، قطر، مصر، عربستان سعودی، اردن و امارات متحده عربی با صدور بیانیه مشترکی و با شدیدترین لحن ممکن، حملات مداوم شهرکنشینان افراطی اسرائیلی به مسجدالاقصی را محکوم کردند.
این وزرا با اشاره به اینکه که این حملات تحت حفاظت نیروهای اسرائیلی انجام میشود، برافراشتن پرچمهای اسرائیل در داخل محوطه مسجد را محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است که این اقدامات «نقض آشکار قوانین بینالمللی، قطعنامههای مربوطه سازمان ملل و وضعیت تاریخی و قانونی اماکن مقدس در قدس شرقی اشغالی» است.
این وزرا خاطرنشان کردند که اسرائیل سیاستهایی با هدف تغییر ماهیت تاریخی، قانونی و جمعیتی قدس اشغالی را دنبال میکند و خواستار توقف فوری اقدامات تحریکآمیز در مسجدالاقصی شدند.
آنها همچنین هشدار دادند که ادامه این بیحرمتیها، خطر تشدید تنشها و تضعیف تلاشها برای برقراری صلح را به همراه دارد.