مردم پاوه و اورامانات همواره در دفاع از انقلاب و وطن ایستادهاند
امامجمعه پاوه در مراسم سیوهفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی رحمهالله در مسجد شهدای پاوه، با تأکید بر پاسداشت یاد امام راحل، شهدا و گذشتگان، دفاع از وطن را وظیفهای دینی و ملی دانست و نقش مردم پاوه و اورامانات در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و صحنههای مختلف کشور را نشانه وفاداری، غیرت و بیداری آنان عنوان کرد.
اشتراک گذاری :
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری امروز در مراسم سی و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم در مسجد شهدای شهر پاوه برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: قرآن کریم در آیه ۱۰ سوره مبارکه حشر میفرماید: ای اهل ایمان؛ بر شما تکلیف است نسبت به گذشتگان خود، مؤمنانه، صادقانه و مخلصانه برخورد کنید.
این عالم برجسته اهل سنت تأکید کرد: ۳۷ سال از رحلت امام بزرگوار رحمهالله و ۹۴ روز از شهادت مقام شامخ رهبری انقلاب گذشته است. به روح این دو بزرگوار درود و سلام میفرستم و تردیدی ندارم این بزرگواران، بهخصوص مقام شهید رمضان، عمر خود را در راه دفاع از اسلام، انقلاب و ملت ایران صرف کردند و در این راه شهید شدند. درود بر امام و سلام و رحمت، نثار مقام معظم رهبری شهید رمضان رحمةاللهعلیه باد.
ماموستا قادری گفت: ما هرگز نباید فراموش کنیم و جزو عقیده ماست که آمریکای جنایتکار و ظالم و صهیونیست ضد اسلام و مسلمین، دشمن خدا، رسول، قرآن، اسلام و ایراناند. برای ما روشن است که یهود و در رأس آن، صهیونیستها، بیش از ۷۰ سال است پرچم ضد اسلام، ضد قدس، غزه، لبنان، ایران و جهان اسلام را بلند کردهاند و از هیچ جنایتی دریغ نداشتهاند. قصد این جنایتکاران، نابودی ایران، انقلاب و حاکمیت بر منطقه بود؛ اما خداوند متعال به آنان اذن و اجازه نداد.
امام جمعه شهرستان پاوه تأکید کرد: ما مسلمانان ایران نسبت به شهدای جنگ ۱۲روزه و جنگ رمضان و فروردین امسال، بهخصوص نسبت به شهادت مقام معظم رهبری، محزون و متأسفیم و به شهدای عزیز این دو جنگ درود و سلام و به دشمنان آنان لعنت و نفرین میفرستیم.
وی افزود: اعتقاد بنده بر این است که با شهادت حضرت آیتالله سیدعلی خامنهای، سرمایهای بزرگ در عرصه سیاست، بلاغت، قدرت نطق، اخلاص، وحدتخواهی، تعامل شایسته با ملت ایران، ـ به ویژه اهل سنت ـ و احترام به علما از میان ما رفت.
ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما ایرانی هستیم و در خارج از مرزها ما را بهعنوان ایرانی میشناسند. دیروز حجاج ما از مکه برگشتند و میگفتند در مطاف، عرفات و منا، به هر خارجی غیرایرانی میرسیدیم، به ما آفرین میگفتند.
امام جمعه پاوه یادآور شد: ای کاش مسئولان ما یک مقدار به فکر معیشت این مردم عزیز بودند. این مردم، مردمی شریف هستند که ۴۷ سال است روی پای خود ایستادهاند. ایران وطن ماست و اورامانات، مسقطالرأس و دیار ماست. در آیین ما، حب وطن و دفاع از آن جزو ایمان است.
وی گفت: ما از روزی که عقل گرفتهایم، این پیام را شنیدهایم که شما باید از محل ولادت خود دفاع کنید. انشاءالله در آینده، ما از توطئه دشمنان غافل نخواهیم بود و در حد توانمان دفاع خواهیم کرد.
ماموستا قادری عنوان داشت: به شهادت تاریخ، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در سالهای ۵۶ و ۵۷، مردم ما شجاعانه ایستادند. بنده به یاد دارم در روز نهم عاشورای سال ۵۷، ساواک تهدید کرده بود هیچکس نباید بیرون بیاید؛ اما کسی ساواک را به رسمیت نمیشناخت و به آن توجه نکرد.
این عالم اهل سنت ادامه داد: والله گروهی در کنار پمپبنزین به سینه خود میزدند و شعار میدادند: «خمینی عزیزم، بگو تا خون بریزم.» به این شیوه، مردم ما قبل از انقلاب زحمت کشیدند و با فکر و اسلحه به میدان آمدند، خون دادند و با صبر و استقامت در مقابل معاندان ایستادند.
امام جمعه پاوه افزود: در جریانات مختلف منطقه، چه به نام مذهب، چه به نام ملیت و چه به هر نام دیگری، عاقلانه مقاومت کردند و هرگز به انقلاب و رهبری پشت نکردند.
وی بیان داشت: مردم ما در جنگ هشتساله، در برابر دشمن بعثی و گروههای معاند، و در جنگ ۱۲روزه و جنگ ۴۰روزه رمضان و فروردین گذشته، از هیچ تلاشی دریغ نکردند. آنان که توان جنگ داشتند، اسلحه به دست گرفتند؛ آنان که توان صحبت داشتند، صحبت کردند؛ آنان که توان نوشتن داشتند، نوشتند؛ و کسانی که توان هیچچیز نداشتند، در رمضان برای پیروزی ایران دعای خیر کردند و این دعاهای خیر باعث شد ما موفق شویم.
امام جمعه پاوه گفت: بیش از سه ماه است عزیزان ما در پاوه، شبها در خیابانها و در کنار حرکت میدانی عزیزان سپاه و ارتش، حضور باشکوه دارند. تجمع امروز در این مسجد، نشانه بیداری، دلسوزی و اخلاص مردم ما نسبت به وطن خود، نظام و رهبری است و به یاری حق، بودهایم، هستیم و خواهیم بود و این تجمع و مراسم، به یاد سیوهفتمین سال رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، تجلیل از مقام رهبری شهید و بیعت با رهبر عزیز ملت ایران، حضرت آیتالله سید مجتبی خامنهای است.