تعلیق پروازها در فرودگاه کویت به دنبال پاسخ پهپادی-موشکی ایران
مقامات کویتی در پی واکنش ایران به تجاوز آمریکایی به اهدافی در جزیره قشم که از خاک کشورهای همسایه صورت گرفت، پروازهای فرودگاه بینالمللی کویت را به حالت تعلیق درآوردند.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سخنگوی وزارت دفاع کویت، سرهنگ سعود عبدالعزیز العطوان، در بیانیهای اعلام کرد که پهپادهای ایران روز چهارشنبه ترمینال ۱ (T1) فرودگاه بینالمللی کویت را هدف قرار دادند.
وی افزود که این حمله منجر به «خسارات مادی قابل توجه به ترمینال شد.
پس از این حمله، اداره کل هواپیمایی کشوری در بیانیهای از تعلیق پروازها از فرودگاه کویت و تغییر مسیر سایر پروازها به فرودگاههای جایگزین تا اطلاع ثانوی خبر داد.
ارتش کویت اعلام کرد که پدافند هوایی کویت با «حملات موشکی و پهپادی » مقابله کرده است.
از طرف دیگر، سپاه پاسداران ایران در بیانیهای اعلام کرد که در تلافی حملات به یک نفتکش و جزیره قشم در تنگه هرمز، پایگاهها و اماکن نظامی آمریکا در کویت و بحرین را هدف قرار داده است.