پهپادهای حزبالله، استراتژی اسرائیل در لبنان را مختل کردند
نیویورکتایمز در گزارشی نوشت پهپادهای حزبالله به بازیگری تعیینکننده در جبهه لبنان بدل شدهاند. بر اساس این گزارش، استفاده از این پهپادها ضمن مختل کردن توانمندیهای ارتش اسرائیل، ضربه سنگینی به اهداف و برنامههای نظامی این ارتش وارد کرده است.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، نیویورک تایمز در گزارشی تاکید کرد: پهپادهای حزبالله، استراتژی اسرائیل در لبنان را مختل کردهاند و جنگی که با امیدهای زیادی آغاز شد، به بنبست تبدیل شده است و اینک حزبالله قویتر از آغاز درگیری به نظر میرسد.
در ادامه این گزارش آمده است: تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، برای بمباران حومه جنوبی بیروت، به منزله اعتراف به شکست استراتژی اسرائیل است که مبتنی بر مجبور کردن حزبالله به عقبنشینی با اشغال خاک لبنان بود.
اسرائیل برای استفاده گسترده از پهپادهای انتحاری هدایتشونده با فیبر نوری که در برابر جنگ الکترونیکی و پارازیت سیگنال نفوذناپذیر هستند، آماده نبود.
این پهپادها همچنان سربازان و فرماندهان اسرائیلی را در داخل لبنان و فلسطین اشغالی هدف قرار میدهند.
گزارش نیویورک تایمز در پایان تاکید می کند که این پهپادها باعث غافلگیری و سردرگمی ارتش اسرائیل شده و سربازان اسرائیلی در جنوب لبنان اکنون اساساً به اهداف متحرک تبدیل شدهاند.