جنگ در ایران، منافع امنیتی اسرائیل و اروپا را تهدید میکند
روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشت: جنگ در ایران به یک شکست استراتژیک آشکار تبدیل شده است که منافع امنیتی اسرائیل و اروپا را تهدید میکند.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه بینالملل خبرگزاری تقریب؛ این مقام اروپایی درباره وضعیت تجاوز آمریکایی-صهیونیستی علیه ایران، ضمن اذعان به شکست راهبردی آمریکا در این جنگ، تأکید کرد:بسیار بعید است که ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، حمله خود به ایران را از سر بگیرد.
وی تأکید کرد:تمام چیزی که ترامپ به آن اهمیت میدهد تنگه هرمز است. وی در ادامه گفت: ترامپ مانند نیکسون در جنگ ویتنام عمل کرده است؛ او فقط میخواهد از ایران خارج شود و به جنگ پایان دهد.
این مقام اروپایی با اشاره به خسارات واردآمده به زنجیره تأمین تولید موشک ایران در جنگ علیه ایران تأکید کرد که تهران هنوز ذخایر عظیم موشک در شهرکهای موشکی دارد.
وی با اشاره به اینکه ایران مقدار زیادی اورانیوم غنیشده دارد، خاطرنشان کرد که در توافقی که در حال حاضر در حال تدوین است، هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد.
این دیپلمات در مورد شکست اسرائیل در لبنان گفت: دشمن اسرائیلی مرتکب اشتباهات استراتژیک بزرگی میشود، با این تصور که «آنچه با بمباران جواب نمیدهد، با بمباران شدیدتر و اشغال عمیقتر جواب میدهد».