تاریخ انتشار۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ساعت ۲:۵۶
کد مطلب : 724499

نیوزیلند ورود سه شهرک‌نشین اسرائیلی را به کشور ممنوع کرد

دولت نیوزیلند با اعلام ممنوعیت ورود سه شهرک‌نشین اسرائیلی به این کشور، نقش آنان در گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.
نیوزیلند ورود سه شهرک‌نشین اسرائیلی را به کشور ممنوع کرد
به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دولت نیوزیلند اعلام کرد سه شهرک‌نشین افراطی اسرائیلی را به دلیل مشارکت در گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی از ورود به این کشور منع کرده است.
 
وینستون پیترز، وزیر امور خارجه نیوزیلند گفت این ممنوعیت شامل ایتامار یهودا لوی، هارل دیوید لیبی و الیاو لیبی می‌شود. وی نقش این افراد در توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین را دلیل اتخاذ این تصمیم عنوان کرد.
 
پیترز تأکید کرد که چنین اقداماتی امنیت و ثبات منطقه را تهدید کرده و چشم‌انداز دستیابی به صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها را تضعیف می‌کند. وی همچنین بر موضع قاطع نیوزیلند مبنی بر غیرقانونی بودن شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر اساس حقوق بین‌الملل تأکید کرد.
 
این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که نگرانی‌های بین‌المللی درباره افزایش خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری رو به افزایش است. کارشناسان سازمان ملل متحد این هفته هشدار دادند که حملات شهرک‌نشینان، که به گفته آنان با حمایت دولت اسرائیل انجام می‌شود، در سال ۲۰۲۶ به بالاترین سطح خود رسیده است.
 
بر اساس این گزارش، تنها در پنج ماه نخست سال جاری میلادی دست‌کم ۱۳ فلسطینی در حملات شهرک‌نشینان شهید و حدود ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
 
همچنین آمارهای رسمی فلسطینی نشان می‌دهد که از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، خشونت‌ها در کرانه باختری منجر به شهادت هزار و ۱۶۸ فلسطینی، زخمی شدن ۱۲ هزار و ۶۶۶ نفر، بازداشت نزدیک به ۲۳ هزار نفر و آوارگی حدود ۳۳ هزار فلسطینی از خانه‌هایشان شده است.


انتهای پیام/

 
https://taghribnews.com/vdcco0qmo2bqi08.ala2.html
مرجع : palinfo
نام شما
آدرس ايميل شما