معاون برق و انرژی وزیر نیرو بر نقش تعیینکننده مشارکت شهروندان در مدیریت مصرف برق در سال جاری تاکید کرد.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، "کامبیز ناظریان"مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با بیان این که به موازات اقدامات گسترده صنعت برق و در راستای ۱۴ مگاپروژه وزارت نیرو به منظور تامین انرژی مورد نیاز هموطنان، توزیع عادلانه انرژی، وابسته به کاهش بار شبکه در ساعات اوج مصرف و نیازمند عزم ملی و همکاری همدلانه مشترکان است گفت: مدیریت مصرف انرژی به معنای بهینه سازی رفتار و شیوه مصرف است و توجه به این مهم، خللی در آسایش و آرامش مشترکان ایجاد نخواهد کرد.
راه اندازی پویش ۲۵ درجه توسط دولت با همراهی وزارت نیرو را در راستای تحقق این مهم دانست و یادآور شد: این پویش یادآوری میکند اقدام مهمی همچون تنظیم دمای سامانههای سرمایشی بر روی عدد ۲۵ درجه سانتیگراد به عنوان دمای آسایش میتواند تاثیری قابل ملاحظه بر تعدیل بار شبکه و دسترسی عادلانه و برابر تمام هموطنان در کشور به انرژی پایدار برق داشته باشد.
"مصطفی رجبیمشهدی" معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به اثرگذاری مستقیم همراهی مردم در مدیریت مصرف برق گفت: پویش های "۲۵ درجه" و "سبا" دو برنامه محوری هستند که با مشارکت عمومی، میتوانند بهینهسازی مصرف انرژی را از توصیههای کلی به یک نتیجه واقعی و قابل اندازهگیری در سطح خانوار و شبکه برق کشور تبدیل کنند.
وی با بیان اینکه مشترکان پرمصرف طبق قانون مانعزدایی از توسعه صنعت برق مشمول افزایش پلکانی تعرفهها هستند، افزود: در بسیاری از موارد، صرفهجوییهای ساده و قابل اجرا میتواند مشترک را از پلکانهای بالاتر به پلکانهای پایینتر و حتی به زیر الگوی مصرف بازگرداند؛ موضوعی که هم کاهش قابل توجه مبلغ صورتحساب را به دنبال دارد و هم به تأمین برق پایدار برای سایر مشترکان کمک میکند.
رجبیمشهدی در پایان با تأکید بر ضرورت اطلاعرسانی گسترده درباره این پویشها خاطرنشان کرد: با افزایش آگاهی عمومی و مشارکت مردم، امید میرود بهینهسازی مصرف انرژی در کشور به شکلی پایدار، فراگیر و اثرگذار محقق شود.