آستان قدس رضوی در مسیر تقویت فعالیتهای اجتماعی سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش همافزایی میان نهادهای اجتماعی و اجرایی، از اهمیت انسجام و اقدام شبکهای برای افزایش اثربخشی برنامههای اجتماعی در سطح این استان سخن گفت.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، منصور بیجار روز شنبه در بازدید از دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان، ضمن بررسی روند فعالیت کانونهای خدمت رضوی و شبکه خادمیاران، این مجموعه را یکی از الگوهای موفق در پیوند دادن انگیزههای داوطلبانه با ساختارهای منسجم سازمانی عنوان کرد.
وی با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد از اقدامات مقطعی به برنامههای پیوسته و مبتنی بر مشارکت اجتماعی، تصریح کرد: تجربه فعالیتهای مردمی آستان قدس رضوی نشان میدهد زمانی که ظرفیت داوطلبانه در قالب یک ساختار منظم ساماندهی شود، سطح اثربخشی خدمات اجتماعی افزایش پیدا میکند.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با تأکید بر اینکه پرهیز از جزیرهای عمل کردن یکی از الزامات مدیریت اجتماعی در استان است، افزود: ایجاد سازوکارهای مشترک میان نهادهای فعال در حوزه اجتماعی و فرهنگی میتواند موجب ارتقای بهرهوری و همافزایی عملیاتی در سطح استان شود.
وی همافزایی با نهادهایی مانند آستان قدس رضوی را مکمل رویکردهای توسعه اجتماعی سیستان و بلوچستان دانست و اظهار کرد: حرکت به سمت مدلهای شبکهای و یکپارچه در مدیریت فعالیتهای اجتماعی، از اولویتهای قابل پیگیری در استان است.
در ادامه این بازدید، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان گزارشی از فعالیتهای جاری این مجموعه و نحوه مشارکت خادمیاران در برنامههای فرهنگی و اجتماعی ارائه کرد.
در پایان این دیدار، نشان خادمیاری رضوی توسط مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی به استاندار سیستان و بلوچستان اهدا شد.