«دهه ولایت» را به ترویج مرام حضرت علی (ع) اختصاص دهیم / تأکید بر حمایت از خانوادههای شهدا و رسیدگی به محرومان
حجتالاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، با تأکید بر لزوم ترویج سیره و مرام حضرت علی بن ابیطالب (ع) در این ایام، خواستار توجه ویژه به خانوادههای شهدای جنگ اخیر، رسیدگی به محرومان و پرهیز از هرگونه حاشیهپردازی در نامگذاری برنامهها شد.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، حجتالاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح شنبه (۹ خرداد ۱۴۰۵) در جلسه ستاد دهه ولایت استان کردستان، ضمن تبریک پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ چهلروزه اخیر، اظهار داشت: این پیروزی برای مسلمانان و دوستداران اهل بیت(ع) بسیار مبارک بود.
وی با اشاره به سه ویژگی برجسته حضرت علی(ع) افزود: اول اینکه آن حضرت غمخوار درماندگان و یاور محرومان بود؛ دوم تواضع و فروتنی بینظیر ایشان در میان مردم؛ و سوم الگو بودن ایشان برای همه زمامداران و مدیران. هر کسی میخواهد مدیریت را بیاموزد، باید از سیره علوی درس بگیرد.
نماینده ولیفقیه در کردستان با بیان اینکه «این هفته، هفته ترویج مرام حضرت علی(ع) است»، بر ضرورت ترویج فرهنگ و معارف علوی در جامعه تأکید کرد و افزود: همه دستگاهها، نهادهای فرهنگی، مساجد، دانشگاهها، مدارس و تشکلهای مردمی باید از این فرصت برای معرفی هرچه بیشتر شخصیت، سیره و آموزههای امیرالمؤمنین(ع) بهره بگیرند.
پورذهبی همچنین خواستار نقشآفرینی بیشتر مبلغان دینی در این ایام شد و گفت: تبیین ابعاد شخصیتی و مدیریتی حضرت علی(ع) و ترویج فرهنگ نهجالبلاغه باید در اولویت برنامههای فرهنگی و تبلیغی دهه ولایت قرار گیرد.
وی با اشاره به شرایط کشور و تحولات اخیر، از تلاش نیروهای مسلح و مردم در دفاع از ارزشهای اسلامی قدردانی کرد و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج روحیه همدلی، ایثار، خدمترسانی و عدالتخواهی برگرفته از مکتب علوی هستیم.
پورذهبی خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه تصریح کرد: «خواهشم این است که تیتر خبر امروز خود را “ستاد دهه ولایت” یا “ستاد هفته ولایت بزرگداشت حضرت علی(ع)” قرار دهید، نه صرفاً واژه غدیر. ترویج مرام حضرت علی(ع) با بهرهگیری از کلام امام راحل و امام شهید و نهجالبلاغه، میتواند زمینهساز وحدت باشد.»
وی همچنین از تلاشهای صورتگرفته برای حمایت از خانوادههای شهدا قدردانی کرد و گفت: با وجود همه فشارها، نظام اسلامی توجه ویژهای به خانواده معظم شهدا داشته است. ضمن اینکه مراجع عظام تقلید نیز مبالغ قابل توجهی به این خانوادهها اختصاص دادهاند.
نماینده ولیفقیه در کردستان در پایان بر ضرورت هماهنگی دستگاههای اجرایی و فرهنگی استان برای برگزاری باشکوه برنامههای دهه ولایت تأکید کرد و گفت: محور همه برنامهها باید معرفی سیره عملی امیرالمؤمنین(ع) و گسترش فرهنگ ولایت در جامعه باشد.