تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۴۰۵ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 723829

دشمن به‌دنبال ایجاد تفرقه است

امام جمعه زابل با هشدار نسبت به تلاش دشمن برای دوقطبی‌سازی در جامعه، بر ضرورت حفظ وحدت تأکید کرد و نتیجه تفاهمات اخیر ایران و آمریکا را «برد نسبی» دانست.
دشمن به‌دنبال ایجاد تفرقه است
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید پوراندخت امام جمعه زابل با بیان اینکه اختلاف‌نظر امری طبیعی است، اظهار داشت: نباید اختلافات، چه موجه و چه غیرموجه، به تنازع و تفرقه تبدیل شود؛ چراکه دشمن به‌دنبال ایجاد دوقطبی‌های مختلف در موضوعاتی مانند حجاب، مذاکره، مسائل قومی و مذهبی برای تضعیف انسجام جامعه است.

وی افزود: باید نظرات مخالف را تحمل کرد و با عقلانیت، منطق و احترام متقابل به گفت‌وگو پرداخت؛ چراکه دشمن واقعی، آمریکا و رژیم صهیونیستی است، نه کسانی که با ما اختلاف‌نظر سیاسی، مذهبی یا قومی دارند. از این‌رو، طرد، حذف و تخریب یکدیگر، بازی در زمین دشمن است.

امام جمعه زابل با تأکید بر لزوم صیانت از وحدت اجتماعی تصریح کرد: جامعه نباید در دام طراحی‌های دشمن برای ایجاد شکاف و تفرقه گرفتار شود و حفظ انسجام ملی یک ضرورت راهبردی است.

وی در ادامه با اشاره به تبادل پیام‌ها و تفاهمات اخیر میان ایران و آمریکا گفت: این روند «نه برد قاطع و نه باخت» است، بلکه یک «برد نسبی» برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود؛ چراکه کشورمان توانسته مسیر عزتمندانه خود را حفظ کند و با تعیین پیش‌شرط‌ها، طرف مقابل را در موضع انفعال قرار دهد.

پوراندخت همچنین به تحولات منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: بسته بودن تنگه هرمز و فاصله گرفتن برخی کشورها از آمریکا، نشانه‌هایی از تضعیف جایگاه این کشور در معادلات منطقه‌ای است.

امام جمعه زابل در بخش پایانی سخنان خود، «اصلاح الگوی مصرف» را یک ضرورت قرآنی و راهبردی دانست و گفت: با وجود منابع گسترده در کشور، مصرف بی‌رویه در حوزه‌هایی مانند انرژی و مواد اولیه، به یک چالش تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: همان‌گونه که کشورهایی با منابع محدود توانسته‌اند با مدیریت صحیح به توسعه برسند، در ایران نیز باید با فرهنگ‌سازی از سوی دولت و نهادهای فرهنگی و همراهی مردم، الگوی مصرف اصلاح شود؛ چراکه مصرف بی‌رویه، آسیب‌زا و مانع پیشرفت است.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcirpay3t1arv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما