حفظ وحدت، پیروی از سنت نبوی و جهاد در راه خدا از ارکان اقتدار امت است
امام جمعه پاوه حفظ وحدت، پیروی از سنت نبوی، آبادانی معنوی مساجد، تلاوت قرآن و جهاد در راه خدا را ارکان اقتدار امت دانست و تأکید کرد که آبادانی مسجد تنها به بنای ساختمان نیست، بلکه حضور در صفوف جماعت ضرورت اصلی است.
اشتراک گذاری :
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملا قادر قادری در خطبههای این هفته نماز جمعه پاوه با استناد به آیات ۱۱ و ۱۲ سوره مبارکه حجرات، دین اسلام را آیین رحمت و تواضع خواند و اظهار کرد: پروردگار متعال مؤمنان را از ۶ صفت مهلک شامل اهانت، عیبجویی، نامگذاری زشت، سوءظن، تجسس و غیبت برحذر داشته است. این رذایل بنیان ایمان و سلامت جامعه را ویران میکند؛ لذا اگر کسی به این صفات دچار شده، باید با توبه صادقانه به مسیر حق بازگردد تا محبت جایگزین تفرقه شود.
خطیب جمعه پاوه با بازخوانی سیره نبوی، حقیقت ایمان را در سه خصلت «صبر در مصائب»، «شکر در خوشیها» و «تسلیم در برابر قضا و قدر الهی» برشمرد و تصریح کرد: ایستادگی در زمان سختی و شکرگزاری در زمان نعمت، منش مردان بزرگ اسلام است که همواره به حکمت و تدبیر الهی باور قلبی دارند.
وی یادآوری کرد: در راه خدا، اعم از جهاد با مال، قلم و سلاح، سد محکمی در برابر نفوذ دشمنان ایجاد میکند.
ماموستا قادری با اشاره به ثبت ۱۲۰۰ میلیمتر بارندگی در سال جاری در پاوه، این بارشها را نعمت بزرگ الهی برشمردند.
امام جمعه پاوه همچنین با تمجید از شکوه وحدت در عید سعید قربان خاطرنشان کرد: برخلاف برخی تفاوت دیدگاهها در آغاز ماه رمضان، طنین واحد لبییک مسلمانان در عید قربان، عظمت و پیوند عمیق امت اسلام را به جهانیان نشان داد.
ماموستا قادری در بخش دیگری از خطبههای خود با اشاره به شکست نقشههای آمریکا تأکید کرد: شیطان بزرگ در تقابل با قدرت رحمانی ناکام ماند. ملت شریف ایران ۹۰ شبانهروز در صحنه ایستادگی کردند و نیروهای مسلح مقتدر در سپاه و ارتش نیز ۴۰ شبانهروز صادقانه در میدان نبرد نظامی مجاهدت نمودند.
این عالم برجسته اهل سنت گفت: اگرچه رهبر عزیز خود را از دست دادیم و خساراتی دیدیم، اما امروز سربلندیم که دشمن در رسیدن به نیتهای سوء خود موفق نشد.
امام جمعه پاوه با خیرمقدم به استاندار کرمانشاه که در نماز جمعه امروز پاوه حضور داشت، خطاب به دولت جناب آقای دکتر پزشکیان تصریح کرد: مردم ایران در سختترین روزها در دفاع از کیان این مملکت دریغ نکردند؛ اکنون نوبت مسئولان است که با رحمانیت شایسته و جدیت مضاعف به اداره مملکت و رفع مشکلات معیشتی مردم بپردازند. انتظار میرود دولتمردان در حد توان، پاسخگوی این وفاداری و ایستادگی ملت باشند.