تأکید امام جمعه اهلسنت اسالم بر قدردانی از مردم و توجه به معیشت جامعه
شیخ برزکوهی به اعلام آمادگی گسترده مردم برای دفاع از کشور اشاره کرد و گفت: شمار زیادی از هموطنان با روحیهای ایثارگرانه آمادگی خود را برای جانفشانی در راه میهن اعلام کردهاند و این نشاندهنده ایمان و غیرت ملی مردم است.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، نماز جمعه این هفته مسجد جامع فاروق اعظم شهر اسالم به امامت شیخ تاجالدین برزکوهی برگزار شد و در خطبهها با تأکید بر نقش اساسی مردم در حفظ امنیت و اقتدار کشور، خواستار قدردانی عملی مسئولان از این سرمایه اجتماعی و توجه جدی به مشکلات معیشتی شد.
شیخ تاجالدین برزکوهی با اشاره به امنیت و صلابت کشور اظهار داشت: ما در کشوری با اهمیت و با امنیت زندگی میکنیم و این امنیت مرهون حضور مردم در صحنه است.
وی با نقل سخنی از امام راحل مبنی بر اینکه «مردم ولینعمت ما هستند»، افزود: مردم حقیقتاً هم ولی هستند و هم نعمت، و مسئولان باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند.
وی با اشاره به حضور مستمر اقشار مختلف جامعه در دفاع از کشور گفت: بسیاری از جوانان، فرزندان و همسایگان ما شبانهروز برای حفظ امنیت تلاش میکنند و حتی کسانی که به دلیل کهولت سن، بیماری یا مشغلههای کاری امکان حضور ندارند، دل در گرو امنیت و عزت کشور دارند. که همین حضور مردمی موجب شده دشمنان جرئت تعرض و ایجاد ناامنی را نداشته باشند.
امام جمعه اهلسنت اسالم در بخش دیگری از خطبهها ضمن تأکید بر اینکه نباید مردم در برابر مسئولان قرار گیرند، خاطرنشان کرد: مسئولان محترم باید قدردان این مردم شریف باشند و نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی توجه بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی، این موضوع را تذکری دلسوزانه برای رسیدگی و نظارت دقیقتر بر بازار عنوان کرد.
شیخ برزکوهی همچنین به اعلام آمادگی گسترده مردم برای دفاع از کشور اشاره کرد و گفت: شمار زیادی از هموطنان با روحیهای ایثارگرانه آمادگی خود را برای جانفشانی در راه میهن اعلام کردهاند و این نشاندهنده ایمان و غیرت ملی مردم است.
وی تأکید کرد: دفاع از کشور و کیان جامعه وظیفهای دینی است و خداوند یاریگر مدافعان خواهد بود.
در پایان خطبهها، امام جمعه اهلسنت اسالم با دعا برای عزت و سلامت ملت، مسئولان و جوانان کشور، شفای بیماران و رحمت درگذشتگان، خطبه های نماز جمعه را به پایان رساند.