بزرگترین سمینار وحدت و اخوت مسلمانان جهان با تمرین روزهداری به ظهور میرسد
امام جمعه موقت مهاباد با اشاره به وحدت موضوعی رمضان در میان تمامی مسلمانان گفت: بزرگترین سمینار وحدت و اخوت مسلمانان جهان با همین تمرین روزهداری و عبادت در کل دنیا به ظهور میرسد و به دلیل افزایش ایمان می تواند در تقویت همبستگی مسلمانان کمک کند.
اشتراک گذاری :
به گزارش خبرنگار حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، ماموستا سلیمان رشیدی در نمازجمعه این هفته شهرستان مهاباد اظهار داشت: رمضان، ضیافتی برای کسب رضایت و رحمت پروردگار متعال است، زیرا خداوند مستقيما با آغوشی باز از مؤمنانش استقبال می کند تا بتواند رحمت خود را در این فرصت مشمول حالشان کند.
امام جمعه موقت مهاباد با اشاره به وحدت موضوعی رمضان در میان تمامی مسلمانان، بیان کرد: بزرگترین سمینار وحدت و اخوت مسلمانان جهان با همین تمرین روزهداری و عبادت در کل دنیا به ظهور میرسد و به دلیل افزایش ایمان می تواند در تقویت همبستگی مسلمانان کمک کند.
وی دهه اول ماه مبارک رمضان را دههی رحمت نامید و تأکید کرد: بر طبق حدیث، پیامبر(ص) فرموده است که رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت، میانهاش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است.
ماموستا رشیدی بر قبولی دعای انسان روزهدار تأکید کرد و گفت: برطبق فرمايش پیامبر(ص)، دعا کردن سه قشر پیش پروردگار متعال رد نمیشود که یکی از آنها دعای انسان روزه دار است که به همراه دو قشر پیشوای عادل و انسان مظلوم قرار داده شده است.
خطیب موقت نمازجمعه مهاباد نیّت صحیح برای گرفتن روزه در این ماه را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: اگر نیّتی بر طبق آگاهی و تفکّر صحیح گرفته نشود، احساس آن در حد همین تحمل گرسنگی و تشنگی میماند، ولی اگر با نیّتی سرشار از حکمت، فلسفه و تفکر صحیح روزه بگیریم، بهترین نشاط، قوت و ایمان را در پی این روزه داری، به دست آوردهایم.
وی روزه را یکی از اسباب شفاعت فرد در روز قیامت دانست و خاطرنشان کرد: روزه گرفتن و قرآن خواندن ضمن فراهم کردن بشارت پروردگار برای شفاعت فرد در روز قیامت، منجر به رهسپاری مؤمنان به سوی درگاه ویژه بهشت، یعنی ریّان میشود.