تاریخ انتشار۱ اسفند ۱۴۰۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 710413
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

روزه به تعبیر پیامبر (ص) نصف صبر و نصف ایمان است

ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی گفت: روزه به تعبیر پیامبر مکرم اسلام علیه آلاف التحیه والسلام، نصف صبر و نصف ایمان است، روزه عبادتی است که تنها الله تعالی می تواند آن را پاداش دهد و خالصا لله است و نهایتا روزه سبب قهر دشمن خدا و مومنین است.
روزه به تعبیر پیامبر (ص) نصف صبر و نصف ایمان است
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: با عرض تبریک ورود در ماه مبارک رمضان و آغاز جاری شدن رحمات الهی بر قلوب عارفین و سالکین و مومنین صائم و قائم، بدانیم که در ماه بسیار بزرگی قدم گذاشته ایم، ماهی که فردای قیامت ارزشش برای ما روشن خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: در تفسیر این آیه شریفه آمده است: «کلوا واشربوا هنیئا بما اسلفتم فی الایام الخالیه». (سوره الحاقه آیه ۲۴). از عالم بزرگ سلف صالح وکیع به جراح که استاد امام شافعی است نقل شده که گفت: این ایام خالیه ،ایام روزه ای بود که در آن از خوراک ونوشیدنی ها، دوری نمودند والان در بهشت اجر خود را با این محبت بی بدیل پروردگار دریافت می دارند؛ هنئیا لکم، گواریتان باد آنچه می خورید و می نوشید.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: در قیامت برای عبور از پل صراط و ورود به بهشت ما باید جواز و نامه بگیریم و جواز ما عمل صالح ما و صبر و روزه گرفتن و دوری از شهوات است که این جواز را در آخرت صادر می کند.

وی ادامه داد: حضرت سلمان فارسی رضی الله عنه از رسول الله صل الله علیه واله اجمعین نقل می‌کند که هیچ کس بدون جواز وارد بهشت نمی شود مگر اینکه نامه به مؤمنین داده می شود به این مضمون : بسم الله الرحمن الرحیم این کتاب (نامه اعمال و جواز ورود بهشت) فلان شخص پسر فلان شخص است او را به بهشت وارد کنید بهشتی که بسیار عالی مقام بوده و میوه هایش در دسترس خواهد بود.

ماموستا مرادی تأکید کرد: رمضان ماه صبر، تزکیه و غلبه بر شیاطین جن وانس است. خداوند متعال می فرماید: «انما یوفی الصابرون اجرهم بغیر حساب» یعنی روزه خویشتنداری و صبوری بر دوری از شهوات حلال و حرام و خوردن و آشامیدن است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: روزه به تعبیر پیامبر مکرم اسلام علیه آلاف التحیه والسلام، نصف صبر و نصف ایمان است، روزه عبادتی است که تنها الله تعالی می تواند آن را پاداش دهد و خالصا لله است و نهایتا روزه سبب قهر دشمن خدا و مومنین است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: با خوردن بسیار نفس و شهوات و شیاطین همیشه بر این سفره رنگین جمع هستند ولی با روزه گرفتن دور می شوند.

ماموستا مرادی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: امام احمد بن حنبل می فرماید: اگر شیاطین از دور قلب بنی آدم دور شوند، می توانند ملکوت آسمان ها را مشاهده کنند، پس ماه رمضان و روزه گرفتن دروازه عبادات و قلعه ای محکم علیه شیاطین و سبب تقرب به ملکوت و لطف الله تعالی می شود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: در این ماه با روزه گرفتن و دوری از روزه خواری، تلاوت قرآن و آشنایی با مفاهیم حقیقی قرآن و انجام عبادات در مساجد و حضور در نماز های جماعت و جمعه لازم و ضروری است.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcdfz05syt0fo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما