ماموستا ملامحمد یوسفی گفت: رمضان ماه همدردی با فقرا و نیازمندان است و وقتی در ایام روزه رمضان احساس گرسنگی و تشنگی می کنیم آنجاست که وضعیت فقرا را عملا احساس می کنیم، لذا دلها برای کمک به نیازمندان که در طول سال گرسنه هستند نرم می شود و بعضی از اموال خود بخاطر رضای خدا می بخشید.
اشتراک گذاری :
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، نماز جمعه شهر میرآباد به امامت ماموستا محمد یوسفی و با حضور مردم متدین این شهر اقامه شد.
ماموستا ملامحمد یوسفی در خطبه های این هفته نماز جمعه میرآباد اظهار داشت: فرا رسیدن ماه رمضان، ماه رحمت و برکت، ماه مغفرت و بخشش به همه اهل ایمان تبریک می گویم.
امام جمعه میرآباد تصریح کرد: از خداوند متعال می خواهم ماه رمضان امسال فرصتی مناسب برای تزکیه نفس هایمان باشد و بتوانیم رابطه مان را با الله متعال و بندگانش اصلاح کنیم . البته سلف قبل از ورود به ماه رمضان این رابطه ها اصلاح می کردند.
وی افزود: خداوند متعال می فرماید: «یا ایها الذین ءامنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون». روزه ماه رمضان یکی از ارکان پنجگانه اسلام است: شهادتین، اقامه نماز، زکات، روزه ماه رمضان، حج بیت الله الحرام.
این عالم اهل سنت تأکید کرد: رمضان ماه مغفرت و نجات است، پیامبر (ص) فرمودند: «من صام رمضان ایمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه» یعنی هرکس با ایمان و برای رضای خدا روزه بگیرد گناهان گذشته اش بخشیده میشود.
ماموستا یوسفی تصریح کرد: روزه دار واقعی کسی است که علاوه بر معده، دل و زبانش و اعضا و جوارحش روزه باشد. زبانش از غیبت، تهمت، دروغ پاک باشد، چشمش از نگاه حرام دور باشد، دلش از کینه و حسد نسبت به همنوعان خود پاک باشد.
وی ادامه داد: امروز کسانی هستند که روزه می گیرند در صفهای نماز جماعت هم حضور دارند اما با پدر و مادر خود قهرند، با برادر و خواهر خود قهرند، با همسایه هنوز آشتی نکردهاند، دلشان مملو از کینه و حسادت است، چنین کسانی بهره آنچنانی از روزه ندارند و فقط خود را دچار گرسنگی و تشنگی می کنند، باید با آمدن رمضان دل را خانه تکانی کرد.
امام جمعه میرآباد تصریح کرد: رمضان ماه نزول قرآن است، سلف صالح در ماه رمضان بیشتر اوقات خود را در خدمت قرآن بسر می بردند و خیلی از آنها هرسه روز یک بار قرآن را ختم می کردند.
وی ادامه داد: رمضان ماه عبادت است علاوه بر روزه داری باید نمازهای یومیه را در مسجد به جماعت اقامه کرد و همچنین نمازهای سنت از جمله نماز تراویح(برای اهل سنت) بعد از نماز عشا در مسجد به جماعت خوانده میشود.
ماموستا یوسفی عنوان داشت: رمضان ماه همدردی با فقرا و نیازمندان است و وقتی در ایام روزه رمضان احساس گرسنگی و تشنگی می کنیم آنجاست که وضعیت فقرا را عملا احساس می کنیم، لذا دلها برای کمک به نیازمندان که در طول سال گرسنه هستند نرم می شود و بعضی از اموال خود بخاطر رضای خدا می بخشید، خانوادههایی هستند در این وضعیت سخت معیشتی از کمترین امکانات و خوراک برخوردار نیستند، خانوادههای هستند که قدرت خرید دارو برای درمان مریضشان ندارند، خانوادههای هستند بخاطر وضعیت بد معیشتی فرزندانشان ترک تحصیل کردهاند لذا وظیفه ما در ماه رمضان سنگین تر می شود، سلف صالح ما بیشتر صدقات و زکات خود را درماه مبارک رمضان ادا می کردند ما نیز باید آنها را الگوی خود قرار دهیم.
امام جمعه شهر میرآباد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در آخر از خداوند متعال درخواست دارم ما را از روزه داران واقعی و حقیقی ماه رمضان محسوب کند و از کسانی که در این ماه بهره کافی و وافی را از روزه رمضان می برند قرار دهد.