تاریخ انتشار۳۰ بهمن ۱۴۰۴ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : 710332
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی:

برای دوری از شیطان باید در مجالس اهل‌بیتی حضور یافت/ لزوم ارتباط مومنان با فرشتگان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اگر خواهان دوری از شیطان باشیم باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم در مجالس اهل‌بیتی حضور بسیاری داشته باشند و به جای بودن با شیطان، با ملائکه خدا نشست و برخاست کنند.
برای دوری از شیطان باید در مجالس اهل‌بیتی حضور یافت/ لزوم ارتباط مومنان با فرشتگان
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در همایش طلایه‌داران تبلیغ در خوی با تاکید بر اینکه شیطان، دشمنی نامرئی است و علما باید هم خود و هم شیعیان، مومنان و مسلمانان را از دست این دشمن حفظ کنند اظهار داشت: کار شیطان، وسوسه است و بی‌تردید شیطان و شیطان‌زادگان دشمن معمولی نیستند بنابراین باید بیش از پیش خود را تقویت و آماده کرده تا بتوان در مقابل شیطان ایستادگی کرد.

وی افزود: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرمود عده‌ای هستند که شیطان را برای خود معیار قرار داده‌اند و شیطان نیز آنها را برای خود شریک قرار داده است و شیطان بر روی سینه آنها تخم‌گذاری کرده و جوجه‌های خود را از داخل آن تخم‌ها بیرون می‌آورد و در آغوش آنها شیطان‌زادگان تربیت می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند به اندازه‌ای به شیطان قدرت داده که می‌تواند در درون انسان‌ها نفوذ یابد و مانند خون و روح که در وجود انسان جاری است شیطان نیز در وجود انسان جاری می‌شود.

وی ادامه داد: شیطان یک دشمن معمولی نیست بلکه دشمنی است که در درون بشری نفوذ کرده و اختیارش را در دست می‌گیرد و با زبانش حرف می‌زند و با چشمش نگاه می‌کند و با دستش حرکت می‌کند و بنابراین باید بیش از پیش ایمان و اعتقاد و علم و باور خود را قوی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه براساس آیات و روایات، باید هم خود و مردم را با ملائکه خدا مرتبط کرد گفت: درون انسان بسیار گسترده و وسیع بوده و محل رفت و آمد شیاطین است بنابراین باید علما وجود خود و مردم را محل رفت و آمد فرشتگان الهی کنند و همانند شیطان که در درون انسان نفوذ می‌کند علما باید مردم را با ملائکه آشنا کنند.

وی افزود: قسمتی از وجود بشری با ملائکه و رفت و آمد آنها مرتبط است و بنابراین علما باید کاری انجام دهند که مردم به جای نشست و برخاست با شیطان، با ملائکه نشست داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امام صادق(ع) فرمود برخی از ملائکه خدا سیاح بوده و جزو کرام الکاتبین نیستند و این فرشتگان مشاهده می‌کنند که عده‌ای از مردم از اهل‌بیت(ع) سخن می‌گویند برای همین توقف کرده و در آن مجلس می‌نشینند و گوش می‌کنند و با این انسان‌ها و شیعیان، در دین تفکر می‌کنند و زمانی که مجلس تمام شد و آنها در حال رفتن هستند بیماران آنها را ملاقات کرده و در تشیع جنازه مردگانشان شرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: برای همین اگر خواهان دوری از شیطان باشیم باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم در مجالس اهل‌بیتی حضور بسیاری داشته باشند و به جای بودن با شیطان، با ملائکه خدا نشست و برخاست کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به نقل از امام صادق(ص) خاطرنشان کرد: وقتی مومن به نماز می‌ایستد خدا به چنین شخصی اقبال می‌کند و رحمتش بر سر چنین شخصی سایه می‌اندازد و ملائکه نیز پیرامون او را می‌گیرند.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcdsz05xyt0fs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما