برای دوری از شیطان باید در مجالس اهلبیتی حضور یافت/ لزوم ارتباط مومنان با فرشتگان
نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی و امام جمعه ارومیه گفت: اگر خواهان دوری از شیطان باشیم باید به گونهای رفتار کنیم که مردم در مجالس اهلبیتی حضور بسیاری داشته باشند و به جای بودن با شیطان، با ملائکه خدا نشست و برخاست کنند.
اشتراک گذاری :
به گزارش خبرنگار حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در همایش طلایهداران تبلیغ در خوی با تاکید بر اینکه شیطان، دشمنی نامرئی است و علما باید هم خود و هم شیعیان، مومنان و مسلمانان را از دست این دشمن حفظ کنند اظهار داشت: کار شیطان، وسوسه است و بیتردید شیطان و شیطانزادگان دشمن معمولی نیستند بنابراین باید بیش از پیش خود را تقویت و آماده کرده تا بتوان در مقابل شیطان ایستادگی کرد.
وی افزود: امام علی(ع) در نهجالبلاغه فرمود عدهای هستند که شیطان را برای خود معیار قرار دادهاند و شیطان نیز آنها را برای خود شریک قرار داده است و شیطان بر روی سینه آنها تخمگذاری کرده و جوجههای خود را از داخل آن تخمها بیرون میآورد و در آغوش آنها شیطانزادگان تربیت میشوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند به اندازهای به شیطان قدرت داده که میتواند در درون انسانها نفوذ یابد و مانند خون و روح که در وجود انسان جاری است شیطان نیز در وجود انسان جاری میشود.
وی ادامه داد: شیطان یک دشمن معمولی نیست بلکه دشمنی است که در درون بشری نفوذ کرده و اختیارش را در دست میگیرد و با زبانش حرف میزند و با چشمش نگاه میکند و با دستش حرکت میکند و بنابراین باید بیش از پیش ایمان و اعتقاد و علم و باور خود را قوی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه براساس آیات و روایات، باید هم خود و مردم را با ملائکه خدا مرتبط کرد گفت: درون انسان بسیار گسترده و وسیع بوده و محل رفت و آمد شیاطین است بنابراین باید علما وجود خود و مردم را محل رفت و آمد فرشتگان الهی کنند و همانند شیطان که در درون انسان نفوذ میکند علما باید مردم را با ملائکه آشنا کنند.
وی افزود: قسمتی از وجود بشری با ملائکه و رفت و آمد آنها مرتبط است و بنابراین علما باید کاری انجام دهند که مردم به جای نشست و برخاست با شیطان، با ملائکه نشست داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امام صادق(ع) فرمود برخی از ملائکه خدا سیاح بوده و جزو کرام الکاتبین نیستند و این فرشتگان مشاهده میکنند که عدهای از مردم از اهلبیت(ع) سخن میگویند برای همین توقف کرده و در آن مجلس مینشینند و گوش میکنند و با این انسانها و شیعیان، در دین تفکر میکنند و زمانی که مجلس تمام شد و آنها در حال رفتن هستند بیماران آنها را ملاقات کرده و در تشیع جنازه مردگانشان شرکت میکنند.
وی تاکید کرد: برای همین اگر خواهان دوری از شیطان باشیم باید به گونهای رفتار کنیم که مردم در مجالس اهلبیتی حضور بسیاری داشته باشند و به جای بودن با شیطان، با ملائکه خدا نشست و برخاست کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی به نقل از امام صادق(ص) خاطرنشان کرد: وقتی مومن به نماز میایستد خدا به چنین شخصی اقبال میکند و رحمتش بر سر چنین شخصی سایه میاندازد و ملائکه نیز پیرامون او را میگیرند.