بهرهگیری از ظرفیت علما، ائمه جمعه، معتمدین، کسبه و بازاریان برای ترویج فریضه زکات ضروری است
امام جمعه شهرستان جوانرود گفت:بهرهگیری از ظرفیت علما و روحانیون، امامان جمعه و جماعات، معتمدین، کسبه و بازاریان برای ترویج فریضه زکات ضروری است.
اشتراک گذاری :
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در مراسمی با حضور امام جمعه، مسئولان، از عاملین و فعالان زکات شهرستان جوانرود تجلیل شد.
ماموستا سیدمحمد محممدی؛ امام جمعه جوانرود در این مراسم با اشاره به جایگاه والای زکات در تعالیم اسلامی، بر ضرورت فرهنگسازی و ترویج زکات در جامعه تأکید کرد و گفت: زکات یکی از واجبات الهی و از ضروریات دین مبین اسلام است.
امام جمعه شهرستان جوانرود ادامه داد: نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد و بهزیستی بهترین مرجع برای دریافت و ساماندهی زکات هستند و نباید نسبت به پرداخت زکات به این نهادها غفلت کنیم.
فرماندار جوانرود نیز با تأکید بر فعالیت همگانی در حوزه فرهنگسازی و جمعآوری زکات گفت: بهرهگیری از ظرفیت علما و روحانیون، امامان جمعه و جماعات، معتمدین، کسبه و بازاریان برای ترویج فریضه زکات ضروری است.
هوشیار عبداللهزاده افزود: شفافسازی و اطلاعرسانی به مردم در بخشهایی که منابع زکات در آنجا هزینه میشود، باعث تشویق بیشتر مردم به پرداخت زکات خواهد شد.
در ادامه، مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شهرستان جوانرود با ارائه گزارشی از خدمات نهادهای حمایتی به مددجویان، خواستار حمایت مردم و مسئولان برای ارائه خدمات بیشتر به افراد تحت پوشش این نهادها شدند.