مساجد به محور وحدت و تصمیمگیریهای فرهنگی تبدیل شوند
رئیس مرکز اسلامی استان گلستان گفت: مساجد باید به محور وحدت، همافزایی و تصمیمگیریهای فرهنگی تبدیل شوند.
اشتراک گذاری :
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در نشست آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان با ائمه جمعه اهل سنت در گرگان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: قرارگاه ملی مسجد با هدف ایجاد انسجام و تعیین مسئولیتها تشکیل شده است، مرکز اسلامی نیز پیگیر عضویت حقیقی و مؤثر در قرارگاه است تا حقوق مساجد و جامعه اهل سنت، بهدرستی پیگیری شود.
به گفته وی؛ همه تصمیمها با هدف صیانت از جایگاه مسجد، وحدت جامعه و خدمت بهتر به مردم اتخاذ میشود.
رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با عنوان اینکه همدلی علمای اهل سنت، گلستان را به الگویی موفق در کشور تبدیل کرده تصریح کرد: همدلی و همراهی علمای اهل سنت و تشیع استان کم نظیر است، به واسطه مدیریت و هدایت نماینده ولی فقیه در استان و همدلی علما، گلستان امروز بهعنوان استانی نمونه شناخته میشود.
وی افزود: روحانیون با پشتوانه مردمی و بیان منصفانه، در صحنه باشند، روحانیت مسائل جامعه را بیان کرده و در عین حال دستاوردها و موفقیتها را نیز برای مردم تبیین کنند.
به گفته وی؛ مردم داری و راهبری افکار عمومی، اصل اساسی در فعالیت و اقدامات علما و روحانیون در جامعه است.
حجت الاسلام دیلم با اشاره به شرایط کشور و جهان اسلام اظهار کرد: امروز دشمن با تحریمها و جنگ رسانهای بهدنبال ایجاد ناامیدی است و وظیفه روحانیت، تبیین واقعیتها و آگاهی بخشی صحیح به مردم است.
وی ادامه داد: مشکلات معیشتی مردم، اگر منصفانه و واقعبینانه مطرح شود، اعتماد عمومی را افزایش میدهد، البته در بیان مشکلات باید مراقب بود که سخن ما با ادبیات و اهداف دشمن مخرج مشترک نداشته باشد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید دارند.
رئیس مرکز اسلامی گلستان در پایان با قدردانی از همراهی علما و ائمه جمعه اهل سنت استان، خاطرنشان کرد: هدف همه ما این است که مردم با آرامش، اطمینان و وحدت، عبادت کنند و مساجد همچنان محور همدلی، دیانت و اعتماد اجتماعی باشند.