تاریخ انتشار۲۹ بهمن ۱۴۰۴ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 710150
اعتراض شورای مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک‌سازی:

صدور دستور سلب مالکیت، استفاده گزینشی از ابزارهای قانونی است

رئیس شورای مقابله با دیوار حائل و شهرک‌سازی صدور دستور سلب مالکیت برای منطقه باستانی را استفاده گزینشی از ابزارهای قانونی برای دستیابی به اهداف شهرک‌سازی خواند.
صدور دستور سلب مالکیت، استفاده گزینشی از ابزارهای قانونی است
به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب؛ مؤید شعبان، رئیس شورای مقابله با دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ اعلام کرد: مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل امروز دستور مصادره دو هزار دونم از زمین‌های متعلق به شهرهای سبسطیه و برقه، در شمال غربی نابلس را صادر کردند.

وی افزود که صدور دستور سلب مالکیت برای منطقه باستانی سباسطیه توسط مقامات اشغالگر اسرائیل، استفاده گزینشی از ابزارهای قانونی برای دستیابی به اهداف شهرک‌سازی را نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد مفهوم سلب مالکیت در حقوق بین‌الملل به معنای تخصیص زمین برای منافع عمومی است که به طور مساوی و بدون تبعیض به جمعیت تحت مدیریت خدمت می‌کند.

با این حال، رویه فعلی از این روش برای تثبیت کنترل عملی بر زمین و اختصاص انحصاری آن به شهرک‌نشینان سوءاستفاده می‌کند. این امر ابزاری را که برای دستیابی به منافع عمومی در نظر گرفته شده بود، به وسیله‌ای برای توزیع مجدد منافع بر اساس شهرک‌سازی تبدیل می‌کند که در خدمت شهرک‌نشینان است.

این امر مشروعیت قانونی این رویه را از بین می‌برد و ماهیت آن را به عنوان مکانیسمی برای الحاق پنهان تحت پوشش اداری آشکار می‌کند.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcbsgbzgrhb88p.uiur.html
مرجع : المنار
نام شما
آدرس ايميل شما