تاریخ انتشار۲۹ بهمن ۱۴۰۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 710137

اسرائیل بخشی از اراضی نابلس را به بهانه آثار باستانی تصاحب کرد

هیئت مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌سازی فلسطین اعلام کرد که اسرائیل حدود ۲۰۰۰ دونم از اراضی سبسطیه و برقه در شمال غرب نابلس را با عنوان استملاک برای حفاظت از آثار باستانی تصاحب کرده است.
اسرائیل بخشی از اراضی نابلس را به بهانه آثار باستانی تصاحب کرد
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مؤید شعبان، رئیس هیئت مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌سازی، توضیح داد که این دستور استملاک، تکمیل‌کننده اعلام پیشین اسرائیل درباره قصد تصرف اراضی در ژانویه ۲۰۲۵ است و حالا با مشخص شدن مساحت دقیق، کنترل قانونی و اداری بر سایت باستانی و اطراف آن تثبیت می‌شود.

به گفته شعبان، استفاده اسرائیل از بهانه آثار باستانی، به منظور اعمال کنترل و الحاق واقعی بر زمین‌های فلسطینی است و ابزار قانونی استملاک که باید برای منافع عمومی و بدون تبعیض باشد، در عمل به نفع شهرک‌نشینان استفاده شده است.

 شعبان تأکید کرد که حفاظت از میراث فرهنگی، بخشی از حفاظت از زمین و هویت ملی است و هر تلاش برای استفاده از آثار برای الحاق با مقاومت قانونی و ملی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcgwz9uuak9qq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما