اسرائیل بخشی از اراضی نابلس را به بهانه آثار باستانی تصاحب کرد
هیئت مقاومت در برابر دیوار و شهرکسازی فلسطین اعلام کرد که اسرائیل حدود ۲۰۰۰ دونم از اراضی سبسطیه و برقه در شمال غرب نابلس را با عنوان استملاک برای حفاظت از آثار باستانی تصاحب کرده است.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مؤید شعبان، رئیس هیئت مقاومت در برابر دیوار و شهرکسازی، توضیح داد که این دستور استملاک، تکمیلکننده اعلام پیشین اسرائیل درباره قصد تصرف اراضی در ژانویه ۲۰۲۵ است و حالا با مشخص شدن مساحت دقیق، کنترل قانونی و اداری بر سایت باستانی و اطراف آن تثبیت میشود.
به گفته شعبان، استفاده اسرائیل از بهانه آثار باستانی، به منظور اعمال کنترل و الحاق واقعی بر زمینهای فلسطینی است و ابزار قانونی استملاک که باید برای منافع عمومی و بدون تبعیض باشد، در عمل به نفع شهرکنشینان استفاده شده است.
شعبان تأکید کرد که حفاظت از میراث فرهنگی، بخشی از حفاظت از زمین و هویت ملی است و هر تلاش برای استفاده از آثار برای الحاق با مقاومت قانونی و ملی مواجه خواهد شد.