وزیر بازرگانی پاکستان اعلام کرد که هرگونه تعامل اسلامآباد با افغانستان مشروط به اقدام عملی طالبان علیه گروههای شبهنظامی مستقر در خاک این کشور است.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، "جام کمال خان" وزیر بازرگانی پاکستان اعلام کرده است که کشورش در زمینه امنیت ملی هیچگونه سازشی با کشورهای همسایه خود نخواهد کرد و گروههایی که از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده میکنند، باید مهار شوند.
تنشها میان اسلامآباد و طالبان در پی افزایش حملات شبهنظامیان در داخل پاکستان بالا گرفته است و مقامهای پاکستانی این حملات را به گروههای مستقر در افغانستان نسبت میدهند؛ ادعایی که طالبان آن را رد کردهاند.
سال گذشته پس از آنکه پاکستان اعلام کرده اهداف"تحریک طالبان پاکستان" را در داخل افغانستان هدف قرار داده، یکی از شدیدترین درگیریهای مرزی میان دو کشور رخ داد.
پاکستان پس از آن علی رغم اعلام آتشبس در 19 اکتبر در دوحه، تمامی تجارت با افغانستان را به حالت تعلیق درآورد.