72 همت مصوبه سفر رئیس جمهور برای شتاب توسعه گلستان
استاندار گلستان گفت: سفر «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور به استان گلستان با وجود فشار تحریمها و محدودیت شدید منابع مالی، منجر به تصویب 72 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و اقتصادی شد که نقش مهمی در تسریع روند توسعه و تکمیل پروژههای نیمهتمام استان دارد.
اشتراک گذاری :
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «علی اصغر طهماسبی» در نشست تشریح مصوبات سفر رئیسجمهور با اصحاب رسانه گلستان ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن که نشانه پایبندی مردم به انقلاب است اظهار کرد: این حضور این سفر نخستین سفر استانی رئیسجمهور به گلستان است.
به گفته وی؛ در سفر رئیسجمهور، 35 مصوبه برای استان تصویب شد که شامل 23 همت بودجه دولتی، 22 هزار و 43 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و بیش از ۲۷.۵ همت سرمایهگذاری بخش خصوصی بدون استفاده از منابع بانکی است.
عالیترین مقام اجرایی دولت در استان گلستان با توجه به وجود حدود یک هزار و 200 پروژه نیمهتمام در استان، تصریح کرد: اولویت دولت تکمیل طرحهایی است که پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارند تا از اتلاف منابع جلوگیری شود و پروژهها در کوتاهترین زمان به بهرهبرداری برسند.
وی افزود: بیش از ۱۲.۶ همت پروژههای آب، برق، مسکن و نیروگاههای خورشیدی با حضور رئیسجمهور در گلستان افتتاح شد.
به گفته وی؛ در حوزه وزارت نیرو 9 هزار و 666 ميليارد تومان اعتبار برای تکمیل سد نرماب، آبرسانی شهرهای نوار مرزی و اجرای طرحهای فاضلاب اختصاص یافت.
طهماسبی وی با اشاره به حوزه سلامت اظهار کرد: 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستانهای جایگزین کودکان گرگان، گالیکش و گمیشان در نظر گرفته شده تا بخشی از کمبودهای درمانی استان جبران شود.
وی ادامه داد: در بخش آموزش و پرورش، 2 هزار و 250 میلیارد تومان برای تکمیل فضاهای آموزشی، مقاومسازی مدارس فرسوده و استانداردسازی سامانههای گرمایشی و سرمایشی مصوب شد.
به گفته وی؛ در حوزه راه و شهرسازی نیز بیش از هفت هزار و 500 میلیارد تومان برای تکمیل محورهای اصلی، راههای روستایی و اصلاح نقاط حادثهخیز اختصاص یافته است.