آیین بزرگداشت چهلم شهدا و جانباختگان دی ماه ۱۴۰۴ با حضور رئیس جمهور در مشهد برگزار شد
آیین چهلم شهدا و جانباختگان ناآرامی های دی ماه ۱۴۰۴ در رواق امام خمینی( ره )مشهد در حرم رضوی برگزار شد.
اشتراک گذاری :
به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیین چهلم شهدا و جانباختگان نا آرامی های دی ماه ۱۴۰۴ در رواق امام خمینی (ره) مشهد با حضور زائران، مجاوران و خانواده های این شهدا برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد با قرائت قرآن ، ذکر مصائب ائمه اطهار (ع) و خوانش تصنیف "از خون جوانان وطن لاله دمیده" به اجرا در آمد.
تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی، فرمانده سپاه امام رضا (ع)، شهردار مشهد و امام جمعه موقت مشهد از مقاماتی بودند که در این نشست حضور داشتند.
تعداد زیادی از حاضران، تصاویر شهدا و جانباختگان خود را در دست داشتند که به هنگام روضه خوانی مهدی رسولی وی از آنها خواست این تصاویر را بالای سر ببرند.
ساعتی پس از آغاز این آیین در حالی که مهدی رسولی در حال خواندن روضه اربعین بود دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران به آیین اربعین شهدای دی ماه ۱۴۰۴ در حرم مطهر رضوی ملحق شد.
این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی و قرائت دعای فرج به پایان رسید.
طی ناآرامی های دی ماه ۱۴۰۴ در سراسر کشور سه هزار و ۱۱۷ نفر در سراسر کشور جان باختند.